Genler Unutmaz

img_0542

Karar aldım her Cuma bir kitap tavsiyem olacak. Bakalım bu karara kaç zaman uyabileceğim. Emre’ nin gece uykuları -aman maşallah diyin, ben de dilimi ısırayım- düzene girdi. Bir iki kez uyanıyor. Ama gündüz öğlen uykusunu bıraktı maalesef… Avantajı gece erken uyuması:) Hal böyle olunca yatmadan iki sayfa okuma fırsatım oluyor. İşe gidip gelirken de okuyunca her hafta bir kitabı mideye indiriyorum:)

Genler Unutmaz NTV Yayınları’ ndan çıkmış. NTV Yayınevinin kitaplarını hep görür, almak ister ama bir türlü kısmet olmazdı. İlk okuma bu kitapla oldu. İyi ki de oldu. Genetik bilimi bence geleceğin (hoş bu memlekette bir zamanlar tekstil mühendisliği için de söylenmişti. Sonra tekstil Çin’ e kaydı olan onlarca mezuna oldu) mesleği. Kitabın dili hayatın içinden olduğu için yormuyor, sürükleyici. Ve okurken dikkatimi çeken -annelik işte- çocuk gelişiminde ilk üç yılın ne kadar önemli olduğu. Okurken öyle detaylar var ki insan hayret ediyor. Zaten insan beyni hala bir muamma iken DNA nın keşfi çok daha heyecan verici!

Not: Fotoğrafların kalitesini fark ettiniz mi? Evet kendime nihayet bir makine aldım. Ve sevgili dostumun verdiği kısacık dersle kolları sıvayıp çekimlere başladım. İlk çektiğimde bu fotoğraflar simsiyahtı. Nasıl üzüldüm anlatamam. O kadar havaya girmişim, kompozisyon hazırlamışım falan. Bir de çekip çekip bir tanesine bile bakmamışım. Sonra gerekli ayarlar ve her çekimden sonra fotoğrafa -bir zahmet- bakıp bunlara ulaştım. Mutluyum:)

Yorum bırakın