Carettalar Yaşasın

20160501_120005

Hiç sevmem plansız yapılan işleri. Dalyan gezisi de böyle oldu. Hadi gidelim, nasıl ne zaman demeye kalmadan kendimi yolda buldum. Malum bu seyahatlerde en büyük sıkıntım Emre’nin ne yiyeceği oluyor. Hızlıca evdekilerden bir yolluk hazırlayıp günü kurtarabilecek kadar yiyecekele yola çıktım. Refikanın Nurgazı zaten bagajın mutemmim cüzi bu yolculuklarda:)

20160430_103330_HDR

Yolda olmak ve bir şeyler okumak, hele yanına bir de kahve bulabilirsem benim için öyle keyifli ki anlatamam. İşte yol bu keyifle başladı. Emre altı saatlik yolun yarısında uyudu, kalan yarısı kitap, şarkı, muhabbet, yola bakmaca ile nasıl geçti anlamadım. Ben de bir sevindim bir sevindim. Dedim büyüdü bu çocuk, artık daha uzun yollara gidilebilir, daha sık arabayla yol alınır. Zaten bana bir malzeme ver ben sana on yemek yapayım. Tabi ertesi gün beni bunları düşündüğüme bin pişman etti ama henüz o dakikalarda bunu düşünemeyecek kadar mutluydum. Neyse Dalyan’a akşam dört gibi vardık. Gidiş nedenimiz bir düğün olduğu için otele yerleşip organizasyona dahil olduk. Emre köpeklerin peşinde ben topuklu ayakkabılar ile Emre’nin peşinde akşamı ettik:) Ve tam düğün başlamak üzereyken uyuyunca odamıza döndük ana oğul. Ertesi gün için ben de erkenden uyudum.

20160501_122820

Sabah kahvaltı işkencesinin ardından İztuzu plajına gittik. Emre sahilde oynamaktan çok keyif aldı. Ardından caretta carettaların tedavi edildiği hastaneyi ziyaret ettik. Devasa kaplumbağaları su tanklarında, insan eliyle verilen zararın izleri ile seyretmek çok hüzün vericiydi. Şu insanın doğaya verdiği tahribat diye başlamak istiyorum ama insanın insana ettiğini gördükten sonra…

Kaçamak yapmak için bize biraz uzak bir rota. Dönüş yolunda Emre bu konuda net bir duruş sergiledi. Ama 4-5 gece kalmak, doğa yürüyüşleri, alternatif tatil rotaları, kalabalıktan uzak mekan arayanlar için çok çok ideal. Çocukla da gidilebilir, tek sorun nasıl gideceğiniz:)

Not 1: Beş yıldızlı otel aramayın. Butik otel ve pansiyonlar hizmet veriyor. Genelde hepsi aile işletmesi. Çocukla giderseniz rahatlıkla mutfakta yemek yapabilirsiniz.

Not 2: Fotoğrafta gördüğünüz kaplumbağanın sağ kuyruk tarafında gördüğünüz çizgi kocaman bir pervanenin açtığı yara izi. Başka söze gerek var  mı?

Yorum bırakın