Viyana Vol #2

davViyana tarihi dokusunu korumuş bir açık hava müzesi gibi. Emre arabasında otururken apartmanların ne kadar değişik olduğunu, neden her binada heykel olduğunu sorup durdu:)

Tuna nehrinin kıyısı ve alt tarafında kalan sokaklar merkeze göre daha sakin ve turistsiz. Bu bölgedeki tasarım dükkânlar benim gezmeyi en sevdiğim yerlerden oldu. Özellikle kırtasiye ve ev ıvır zıvırı satan yerlere doğru burnumuzu dönüp adımladık. Hava kaldığımız dört gün boyunca çok güzeldi. Sadece bir akşamüstü yağmura denk geldik, onu da hazırlıklı olduğumuz için sorunsuz atlattık.

dav

Çocuklara gitmeden önceki Cuma günü aşı yaptırmıştım. Doktor ateş olabilir, birkaç gün sonra da grip-nezle gibi burun akıntısı yapabilir demişti. İlaçlarımızı ve ateş ölçerimizi yanıma aldım. Kabızlıktan çok çektiğim için duruma bakıp yemeklerine katmak için probiyotik de alıp çantaya attım. Ama hiç ihtiyaç kalmadı çok şükür.

 

Gitmeden önce bize en çok söylenen aman yanınıza yemek alın, hurma alın, bisküvi alın, peynirinizi götürün… Aldık ama boşa yükmüş, almayın! Başka Avrupa ülkelerini bilmem ama Viyana’ da su bedava. Her yerde buzdolaplı su sebilleri var, basıyorsun soğuk su akıyor. Yemek konusuna gelince zaten hamur işleri başta ekmek olmak üzere çok çeşitli, zengin ve bizdekine benzer. Mükellef kahvaltımı yapmadan çıkmam derseniz o ayrı ama ben o mükellef kahvaltıyı çocuklardan sonra yılda sayılı zamanlarda yaptığım için beni bozmadı doğrusu! Marketlerde hazır sandviçler ve envai çeşit içecek var. Market gezerken alıp çantaya attık, çocuklar oynarken yedik içtik. Ayrıca organik yoğurt vb. ürünlerde çeşit de çok olduğu için her elimi attığımda doyuracak bir şeyler oldu. Yani öyle hurma al, bayılacak gibi olunca yersin falan yalan dolan:)

dav

Gelelim akşam yemeğine, e tabi insan o kadar gezip başka memlekete gidince güzel bir akşam yemeği yemek istiyor. Ama benim dini hassasiyetlerim nedeniyle vejetaryen yemek tercih etmem, günün erken başlayıp çocukların uyku saatinin akşam yemeğine denk gelmesi derken bu konuyu da akışına bıraktık. Bir gün çocuklarla evde yedik. Bir gün dışarıda sürekli atıştırdığımız için yemek aramadık. Bir gün pizza derken, yani sözün özü gezmeye geldim yemek teferruat dedim.

dav

Peki bizi en çok ne etkiledi? Parklar kesinlikle birinci sırada, hatta ilk onda ilk üçü onlara veriyorum. Park, park, park diyorum. Çocuklar olmadan önce parkın önünden geçmezdim. Ama şu an ne kadar önemli olduğunu anlıyorum. Altı yıldır Bursa’ da yaşıyorum. Eski evimin hemen yanında bir dere vardı. Emre doğduktan sonra ıslah edilip düzenlensin diye ne çok mail atmıştım Nilüfer Belediyesine. Şimdi iki yıldır oturduğum evimin yanında birçok boş arazi var. Belediyeye tüm site onlarca mail attık. Park alanı olarak gözüken yerlerin düzenlenmesi için ama gelen cevaplar içler acısı. Benim güzel ülkemde ben ağaç diye yeşil diye ağlaşırken elin oğlu yüzlerce dönüm araziyi şehrin göbeğinde vatandaşına bırakmış tepe tepe çiğnesin diye. Bizde o kadar araziye orman diyorlar. Çocuk parkı dedikleri yer ise o dev arazide belki iki üç yüz metre kare bir alan. Altı toprak, iki salıncak, bir minyatür kaydırak ve kum havuzu hepsi bu. Ağaçların gölgesinde, kuş sesleri içinde ve oyuncakların aksamları genelde ahşap. Etrafı çitle çevrili, kapısı kapanabilen ve evcil hayvanın alınmadığı son derece düzenli bir alan. Kalan yerler ya dümdüz açık alan ya da kocaman ağaçların altındaki yollar, çimenler. Ve çocukların hepsi bu açık alanlarda top oynayıp bisiklete biniyor. Çocuk parkında takılan en büyük çocuk üç yaşında falandır. Bizde Defne abisinin peşinden ayrılmadığı için o parklarda vakit geçirmedik. Ve nerede dursak Emre hemen kendine arkadaş buldu, hiç sıkılmadı. Bursa’ da bütün çocuk parkları lunaparktan bozma bin tane demir yığını oyuncak ve zemin parke döşeli. Çocuk düşüp kafasını kırsın da bir daha gelmesin diye!

Viyana’ da da trafik var ama insana saygı da var. Yaya geçidine adımınızı attığınız an o araçlar zart diye durup size yol veriyor. Bu şehrin en uzak sokağında da böyle, merkezde de. Üç gün gittin ne gördün diyebilirsiniz? Ama kaldığım süre zarfında hep bunu gördüm. Sadece bana değil herkese böyle. Kurallar çok net ve bir şey kuralsa adamlar bunu özümsemiş. Sorgulamıyor, uyguluyor.

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s