Havran Pazarı

Pazar gezmek en büyük keyiflerimden biri. Hele de Ege pazarları, yöresel pazarlar, ilk son fark etmez baharda kurulan pazarlar. Seviyorum işte. Keşke imkan olsa sabahın ilk ışıkları ile gidebilsem. Ama gidebildiğime de şükrediyorum:)

Ege’ nin pazarları pek meşhur, seveni müdavimi çok. Benimde gidilecek pazarlar listemde Havran Pazarı üst sıralardaydı. Geçen yıl fırsat oldu gittim. Bol bol fotoğraf çektim. Anlatmak bugüne kaldı. Benim için nostalji sizin içinse yaz için bir rota olur diye paylaşmak istedim. Fotoğraflara baktıkça mutlu oluyorum. Sizin de içiniz açılır umarım:)

Bu teyzeleri çekmek sanmayın ki öyle kolay. Hele ilk fotoğraftaki teyze için pazarı neredeyse iki kez turladım:) Yöresel kıyafetleri ile pazarın en güzel rengi onlar. Kapalı pazar alanının dışında köylüler sokak aralarında kendi ürünlerini satıyor.

Özellikle kadınların tezgah açtığı bu açık kısımda maaile gelip satış yapanlarda var. Mevsim yaz olunca çocuklarda ailelerine yardım ediyor.

Belki bizim pazarda da aynı domates biber satılıyor ama nedense buralarda gezip kendi elimle bu kadınlardan satın alınca pek kıymetli oluyor benim için. Pişirirken de yerken de ayrı tat alıyorum desem abartmış olmam!

Havran Pazarı yılın bu zamanı daha da renkli. Yolunuz düşerse kaçırmayın. Cuma günleri kuruluyor!!!

One thought on “Havran Pazarı

Bir Cevap Yazın

