Bir Destan

img_0677Biyografi kategorisinde ama bana göre bir destan. Okudukça hayran kaldım. Hiç bitmesin istedim. Bu sadece bir girişti. Benazir Bhutto dünya siyasi tarihinde adını altın harflerle yazdırdı. Doğunun en karanlık ülkelerinden birinde, müslüman bir ülkede ilk müslüman kadın başbakan oldu. Ülkesi için yaptıkları, ailesinin bu uğurda yaşadıkları inanılır gibi değil. Benim için bunun bir açıklaması yok. Tutku, inanmak ve adanmışlık. Ben bu duyguyu anne olduktan sonra anlayabildim. Kitap boyu neden bunlara katlandın ki? diye sordum durdum. Son sayfalarda beni duymuş olmalı ki soruma cevap verdi. Altını çize çize okudum.

img_0672

Dili konusunda sıkıntılar var. Çeviriden mi yoksa kendisi kaleme aldığı için mi bilemiyorum. Ama hikaye o kadar etkileyici ve sürükleyici ki bu durumu dikkate bile almıyorsunuz. Maalesef Benzair Bhutto hakkında Türkçe’ ye çevrilmiş çok fazla kaynak yok. Bir gün hayalini kurduğum yüksek lisansı yaparsam ve şartlar elverirse konumu şimdiden seçtim.

“İnsanlar ölebilir ama fikirler sonsuza dek yaşar” Zülfikar Ali Bhutto

Not 1:Önümüzdeki yıllarda üniversitede ders anlatan bir akademisyen olursam Benazir Bhutto’ nun hayatını öğrencilerime ödev vermeyi planlıyorum. Öylede plancıyım, demiş miydim?

Not 2:Kitap kapağında sol üst köşedeki ibare sayfalar ilerledikçe daha çok gözüme battı. İki yüzlü batı demekten kendimi alamıyorum…

Not 3: İkinci fotoğrafa bakıp sanmayın ki o manzaraya karşı kitap okuyup çayımı yudumladım. O fotoğrafı çekene kadar zor durdu o demlik orada!

Bir Cevap Yazın

