Enver

img_0451

Tam hiç ara vermeyeceğim derken… Tam kararlar alıp uygulamaya can atarken… Hayat siz plan yaparken başınıza gelenlerdir sözü ne kadar doğru! Kitap okumalarım bu ara biraz yavaşladı. Hani bahsetmiştim. Sabah akşam serviste giderken kitap okuyorum, bu da günde bir saate tekabül ediyor ki hatırı sayılır bir süre. Maalesef bir süre ara vermek zorunda kaldım. Çünkü servisi mecburi olarak bıraktım. Bürokrasinin hantallığı ve erkek beyninin dayatmacı tavrı karşısında şu an sadece elimde dilekçeler, dilimde bana anlayan bir beyine rastlama duası ile bekliyorum…

Ülke gündemi malum. Kimse de tat yok. Ne kadar daha da sürecek belirsiz. Ama ben yaşadığım müddetçe umut da hep var olacak. Ülkeyi kapatıp gidemeyeceğimize göre ya da bazılarının dediği gibi “yaşanmaz bu ülkede” diye düşünmediğim için inadına daha çok çalışıp daha çok üreteceğim. Birileri  bu kadar rahatsız olup dört bir koldan saldırıyorsa demek ki doğru yoldayız. Devam!

Maalesef ülke olarak her kuşak bir darbe-ihtilal gördü. O şanssız kuşakta bizlerde yerimizi aldık, bizimle son bulur diye ümitliyim. Çocuklarımıza güvenli ve yaşanılası bir ülke bırakmak hayallerimin en tepesinde. Yaşamış olduğumuz 15 Temmuz tarihi benim de miladım oldu. Okul günlerime döndüm. İlgi alanım siyasete ve tarihe kaydı. Daha çok düşünür sorgular oldum. İki üç ay önce bitirdiğim Enver’ de Murat Bardakçı’ nın nefis bir eseri. Tarihe düşülen bu not ya da parantez benim için çok önemli. İmparatorluktan Cumhuriyete geçişte Enver Paşa’ nın kendi mektuplarından hayatı, fikirleri, mücadelesi. Murat Bardakçı yorumsuz bir şekilde belgeleri asıllarından birebir aktarmış. Tarihi başkalarının yorumlarından değil kişilerin kendi ağızlarından okumak çok keyifli. Ve bu kadar inanmışlık benim için çok kıymetli, anlaşılmaz, saygıdeğer…

img_0453

Kitabın hacmi gözünüzü yıldırmasın. Ben serviste gide gele bir ayda okudum ve hiç bitmesin istedim. Enver Paşa’ nın Naciye Sultan’ a yazdığı mektuplardan da Murat Bardakçı bir kitap yazdı. İnşallah 2023 planlarımda onu da okumak var:)

Not 1: Okumak için her fırsatı değerlendirmek lazım. Bunu hepimiz her daim hatırlayalım olur mu?

Not 2:Kitapta Falih Rıfkı Atay’ ın bir yazısı var. Beni çok şaşırttı, düşündürdü. Okursanız ne dediğimi çok iyi anlayacaksınız…

Not 3: Fotoğraflar nasıl ama:)

Bir Cevap Yazın

