Kahve İçelim Mi?

DSC_2037

Kahveyi seviyorum, hele bir de dostla içilirse bambaşka… Kim buna hayır der? Ama bu son yazacağım şey tüm anneleri mest eder. Şimdi kitap önünüzde, buzlu kahve elinizde; bir de Emre arkadaşınızla oyun parkında ise…valla hayat çok güzel:) Tamam bu keyif belki on dakika ama olsun. Bunun kıymetini ancak anneler bilir azizim:) Evet ukalalıkta yaptıysam…

Tamam kitaba geliyorum kimse dağılmasın. Falih Fıfkı Atay’ı ilk kez okudum. Şu ara edebi-roman tarzı değil tarih ve siyaset ağırlıklı kitaplar okuyorum. Bir de Delilik Nedir? var elimde ki onu ayrıca anlatırım. Evet Falih Rıfkı demiştim, ilk kez tanıştım kendisiyle. Cumhuriyet tarihimizin önemli kalemlerinden, övülen yazarlarından. Zeytindağı’da mutlaka okunması gerekenlerden diye bir yazı okuyunca attım sepete. Zaten minicik, çanta boyu, iki yüz sayfa. Üç günde bitiverdi. Açıkçası kitabı bir bütün olarak sevmedim. Evet bunu söylememek için kendimi zorladım ama doğrusu bu. Çünkü anlatılan konular önemli ve tarihi gerçekler ama kitabın kurgusunu sevmedim. Bir bütünlük yok ve sanki okuyucu her şeyi biliyormuş gibi oradan oraya atlayarak anlatılmış. Tarihi gerçekler, iç burkan bir memleket hikayesi bu ama yine de akan bir olay örgüsü yok. Konuya vakıf değilseniz okuduklarınız havada kalıyor. Mesela herkesin pek bir beğendiği Salah Birsel’in Boğaziçi Şıngır Mıngır’da da ben bunu hissetmiştim. Kitabın ortasından on sayfa kopar okuyucu anlamaz. Bilmiyorum benim gibi hisseden çok mudur az mıdır?! Önemi yok çünkü bu benim fikrim. Yine de her kitapta olduğu gibi bundan da dimağa kalan cümleler var. Onlardan biri var ki yazmadan geçmem mümkün değil.

Birinci Dünya Savaşı yılları. Osmanlı İmparatorluğu bir çok farklı cephede inanılmaz bir mücadele veriyor. Bu esnada bazı paşalar ile ilgili merkeze giden istihbaratlar oluyor. Enver Paşa ile Zeytindağı’nda görevli Cemal Paşa arasında Erzurum cephesinde bulunan Mahmut Kamil Paşa hakkında bir yazışma yapılıyor. Cemal Paşa, Mahmut Kamil Paşa hakkında şüpheler olduğunu yazıyor Enver Paşa’ya ve ekliyor: “Eğer Erzurum cephesinde vatana iyi hizmet ediyorsa hiç kurcalamayalım” Enver Paşa’nın cevabı net “Hiç bir vatan hizmeti vatana yapılmış fenalığı mazur gösteremez, vesika bulursanız hemen bana bildiriniz” diyor.

Not: Tarihe meraklı iseniz kesinlikle okuyun derim. Zaten yüz temel eser arasında kitap. Ve evet bildiniz bir sonraki kitabım Murat Bardakçı’nın Enver’i.

Bir Cevap Yazın

