Çalışmak çalışmak…

20160419_090315

Şu hayatta en sevdiğim şey çalışmak. Evde işte fark etmez nerede olduğum, yeter ki boş kalmayayım hep çalışayım. Severek yaptığım bir işim, evim, ailem. Bunlardan büyük nimet, şükre gerekçe olur mu? İstanbul’dayken ve henüz yaptığım iş bu kadar tanımlı değilken elimde yüzlerce iş olur, vatandaş/işveren/mali müşavir saçma sapan yollara başvurur beni deli ederdi. Göreve yeni başlamanın, idealizmin, sen beni ne sandının verdiği cesaretle çok adam kovmuşluğum, bağır çağır kurumun duvarlarına sesimi nakşetmişliğim vardır:) Çok şükür -al sana bir şükür nedeni daha- o günler geride kaldı. Artık sistemli çalışmak ve her işe zamanında yetişmek vatandaşı bunaltmadan derdine derman olmak mümkün. Hal böyle olunca abuk sabuk şeyler yaşanmıyor. Arada güzel insanlarla karşılaşıp yola daha bir şevkle devam ettiğim oluyor. Hatta her şeyi yazan ben belki bir gün bu anılarımı da yazarım:)

Bir inceleme için ifadesini almaya davet ettiğim hanımefendi telefonla beni arayıp randevu istedi. Kararlaştırdığımız saatte elinde bir kucak dolusu -evet evet bir kucak dolusu- gülle odama geldi ve ben sormadan “..Hanım bunlar bizim seradan tomurcuk olmayıp açtıkları için ticari değerleri yok, eşe dosta hediye ediyoruz. Bunları dün kestik, dağıtabildiğimi dağıttım kalanları size getirdim, lütfen kabul edin” dedi. Ay ben nasıl mest, nasıl ağzım kulaklarımda anlatamam. Bunu düşünenin kadın olması, kadının benden hiç bir beklentisinin olmaması -inceleme onunla ilgili değildi sadece bilgisi alınacaktı- ve yanlış anlamaya mahal vermemek için yüreği pırpır bir solukta niyetini özetlemesi nasıl güzel geldi. Kendinde olanı vermek, güzeli paylaşmak aslında özümüzde var biliyorum. “Anadolu insanı böyle” deyimi boşa değil onu da biliyorum ama biz bunu nerede unuttuk işte onu bir türlü hatırlayamıyorum…

Yeniden hatırlamak ve kenetlenmek dileğiyle…

Not: Fotoğrafta az gözüküyor ama yirmiden fazla gül vardı. Tüm kadın meslektaşlarıma hediye ettim hepsi çok mutlu oldu. Günlerce odaları şenlendirdi güller…

Bir Cevap Yazın

