Bursa’nın Kreş Karnesi

20160219_141730

Çalışan bir anne olarak çocuğunuzu güvenli bir yere ya da birine emanet edebilmek çok zor. Aslında kime emanet ederseniz edin aklınız illa ki kalıyor. Bu kişi anneanne/babaanne/hala/teyze değilse aklınız bin kere kalıyor. Ben bu süreçte bir bakıcı macerası yaşayıp olaydan soğumuş bulunmaktayım. Bir daha kolay kolay buna cesaret eder miyim bilmiyorum. Emre şu an baba, babaanne ve teyze desteği ile günü tamamlıyor çok şükür. Ve psikologumuz Ayşegül ALKIŞ’ ın tavsiyesi ile bir yıl daha bu şekilde gitmeyi planlıyoruz. Ama bu arada kreş düşünen arkadaşlar için sevgili dostum @asliyurttasaraz ile bir rota çizip beş oyun grubu/anaokulu/kreşi gezip bilgi aldık. Gezerken duvarlara bakmadık tabi. Hazırladığım sorular etrafında görüşmeyi şekillendirdik. Tabi sorular başka sorulara kapı araladı. İzlenimlerim ve sorulara cevaplar işte burada:

Öncelikle gittiğimiz her yerde sorduğumuz sorular: Sınıflar kaç kişi, kaç öğretmen var, taze sebze-meyveyi nereden alıyorsunuz, kırmızı et tedariki nasıl sağlanıyor, erken kayıt avantajları neler?

Mandalina Montessorri Okulu: Görüşmeye ilk buraya gittik. İşten çıktığım için üzerimde takım elbise vardı. Yanımdaki arkadaşımda gündelik hayatta hep giydiğimiz kot pantolon üzeri sweet ile bana eşlik etti. Bunu özellikle belirtiyorum. İçeri bizi müdire hanımın yardımcısı olduğunu söyleyen genç bir öğretmen alıp müdür odasında görüşmeye başladı. Biz sorduk o cevapladı. Erken kayıt avantajlarını konuşuyorduk ki içeri uzun boylu, yapılı bir hanımefendi girdi. Genç öğretmen geliş sebebimizi kısaca açıklayıp “isterseniz siz devam edin” dedi. Hanımefendi “Bizi nereden buldunuz?” dedi. Biz de @hassasanne buluşmasından ve montessori okul araştırmamız sonucu bulduğumuzu söyledik. Hanımefendi “hımmm” diyip çıktı. Biz yine devam ediyorduk ki hanımefendi iki dakika sonra tekrar içeri girip ayakta durarak konuşmaya ortadan giriverdi. Konuşmaya başladığımız genç öğretmen bize erken kaydın avantajlarını önümüzdeki dönem  ve şimdi kayıt yaptırırsak ne kadar ödeyeceğimizi ayrıntılı olarak anlatmışken müdire hanımefendi ne şimdi ne de önümüzdeki yıl için yerleri olduğunu söyledi. Başka bir sorunuz var mı diyerek görüşmeyi nahoş bir şekilde sonlandırdı. Biz ne olduğunu anlayamamış bir halde kendimizi kapının önünde buluverdik. Bursa’da yaşayıp çocuğunu bu kreşe gönderen varsa lütfen bana yazsın. Bizden neden rahatsız olduğu konusunda fikir yürütsek de net bir sonuca varamadık zira. Yaşadığımız bu olay nedeniyle bu okul hakkında detay veremeyeceğim.

İlk Çizgi Anaokulu: Burada çok profesyonel bir karşılama ile Mandalina’ nın şokunu attık diyebilirim. Okul binası bu amaçla inşa edildiği için çocuklar için çok uygun ve güvenli. Sınıflar 13-14 kişilik ve her sınıfa iki öğretmen veriliyor. Yirmi yıldır Bursa’da bu işi yaptıkları için haklı olarak tecrübeleri ile övünüyorlar. Fiyat da verdiler ama buradan fiyat bilgisi paylaşmam uygun olmayacağından bu konuyu geçiyorum ama erken kayıt çok avantajlı. Aylık ücret karşılığı servis imkanı da sunuluyor. Sınıfların temizliği, okulun ferahlığı, tuvaletlerdeki dizayn çok iyi. Yardımcı personel sayısı fazla ki bu çok önemli bir detay bence. Neyini sevmedin derseniz, okul çok büyük iki yüz öğrencisi var. Program olarak bana çok başarılı gelmedi. Çocukların uyuduğu yer kötü. Ve tüm anaokulu/kreş benzeri yerlerde gördüğüm (yaptığım denetimler dahil) çocukların yemek yediği yer ben de iyi bir intiba bırakmadı. (Bu yazımla ilgili aşağıdaki yorumları da lütfen okuyun)

Küçük Şeyler: Üstün Dökmen çok sevdiğim ve beğendiğim bir yazar/bilim insanı. Ne zaman denk gelsem elimdekini bırakıp dinlemeye çalışırım. Okulu da benim için çok büyük referans. Ama biliyorsunuz bu tip yerler franchasıng/şube mantığı ile işletildiği için her zaman aynı seviyede olmayabiliyor. Bu nedenle gözü kapalı gitmedim. Sınıflar 16 kişilik ve her sınıfta iki öğretmen var. Haftada on saat ingilizce dersi veriliyor. Yaş küçüldükçe sınıftaki öğrenci sayısı azalıyor çünkü küçük yaşta fazla öğrenci yok. Diyelim erken kayıt yaptırıp parayı peşin ödediniz ya da kredi kartı ile taksit yaptırdınız ama çocuğunuz kreşe uyum sağlayamadı. Bu durumda paranız iade/kart ödemesi iptal ediliyor. Bu karara siz, sınıf öğretmenleri ve psikolog ile birlikte varılıyor. Okul çok büyük ve çok fazla öğrencisi var ki bu benim için bir eksi. Görüşmeye hafta içi gittiğimiz için öğrenciler dersteydi. Bu nedenle okulu gezemedik ki bu bence çok doğru bir uygulama. Gittiğimiz başka okullarda bu uygulamaya rastlamadık. Okulu hafta sonu isteyen gezebiliyor. Yemekler okulda pişmeyip Sofra yemek şirketinden geliyor. Çocuğunuzun o gün neyi yeyip neyi yemediği bilgisi de gün sonunda size iletiliyor.

Neşe Erberk: Bursa’da bilboardlara reklam veren tek anaokulu benim bildiğim. Kapıdan içeri girdiğimizde çok ilgili bir hanımefendi bizi karşılayıp okulları ile ilgili bize öyle şeyler anlattı ki gerçekten çok heyecanlandım. Ama meslekten de biliyorum, kim kendini bu kadar övse beni orada bir facia bekler, yine yanılmadım. İçeri girip gezmeye başladık. Sınıflar havasız ve pis. Evet çok net pis. Merdivenler çok dar ve korkuluklara adeta öylesine bir plastik tel-tül çekilerek sözüm ona güvenlik sağlanmış! Ama bina zaten okul olarak inşa edilmeyip sonradan bu yönde göstermelik tedbirler alındığından görüntü kirliliğinden öteye gidememiş. Benim en hassas konum olan yemek hususunu da bu hanımefendi uzuuuun uzuuun anlattıktan sonra keşke bizi mutfağa indirmeseydi. Allahım tam bir facia, tencere var kapağı yok, kulbu kırık, çöpler ortada, yerde, orada burada. Yemek yenen bölüm nasıl kokuyor burada anlatmayayım, o derece kötü. Uyunan bölümü ise hiç sormayın. Tabi ben bu kadar beğenmedikten sonra başkaları çocuğunu nasıl gönderiyor bilemiyorum. Gönderen varsa lütfen yazsın.

Helen Doron: Sadece oyun grubu ve ingilizce dersi olarak hizmet veriyor. Zaten halihazırda böyle bir okula devam edip çok memnun olduğumuzdan (bakınız Kindyroo) macera aramaya gerek yok dedik. Zira bilgi almaya çalıştığımız beyefendi bilgi vermemekte çok ısrarlıydı:)

Şimdilik benden bu kadar ama araştırmaya devam. Ne de olsa önümde koca bir yıl var:)

19 thoughts on “Bursa’nın Kreş Karnesi

  1. Sayın Çalışan Anne;
    Neşe Erberk Anaokulu velisi olarak yorumlarınızın hiç birine katılmıyorum.
    Yorumlarınızın hep yalan ve yanlış. 2 yıldır çocuğumu Neşe Erberk Anaokuluna gönderiyorum. 1 kere bile sıkıntı yaşamadım. Yapmış olduğunuz yalan ve yanlış yorumlarla bir kurumu kötüleme hakkına sahip değilsiniz.
    ”Tabi ben bu kadar beğenmedikten sonra başkaları çocuğunu nasıl gönderiyor bilemiyorum. Gönderen varsa lütfen yazsın.” demişsiniz nasıl gönderdiğimi nelere güvendiğimi öğrenmek istiyorsanız amphora100@hotmail.com mail adresimden benimle iletişime geçebilirsiniz.

    Beğen

    • Sevgili Anne,
      Öncelikle merhaba ve yorumunuzu paylaştığınız için çok teşekkür ederim. İki sorum olacak okulu güvenlik yönünden yeterli buluyor musunuz ve mutfağını gezdiniz mi?

      Beğen

      • Okul, Beyaz Bayrak başvurusunda bulunmuş bir yer. Okulda defalarca yemek yeme ve mutfağı kameradan izleme şansım oldu. Mutfakta hiç söylediklerinizle ilgili bir şeyle karşılaşmadım.
        Güvenlik konusun kişilere göre değişen bir konudur. Çocuğum okula 24 aylık başladı.

        Beğen

      • Güvenlik konusunda size hak vermek isterdim ama bu konun belli standartları var. Yemek konusunun ise kişiden kişiye değiştiğini ve sizi rahatsız etmediyse -bunu özellikle belirtiyorum- düşüncelerinize saygı duyduğumu ifade etmek istiyorum. Yorumunuz ve paylaşımlarınız için çok teşekkür ediyorum. Nihayetinde burası bir eğitim kurumu ve herkes kendisi için en kıymetli olan yavrusunu emanet ediyor. Sadece benim fikrim belirleyici olamaz.

        Beğen

  2. Merhabalar;
    İlk Çizgi Anaokulu 20 yıllık bir eğitim kurumudur. Çocuklarımızın yemek yediği yemekhane ortamı,son derece geniş,havadar,aydınlık ve ferahtır. Okulumuzun özel aşçısı vardır. Okula hazır yemek sanayisinden yemek gelmemektedir. Yemekler hemen sıcak olarak servis edilir. Katkı maddesi içeren yiyecekler,hazır pakete girmiş vb. yiyecekler kullanılmamaktadır. Reçellerimizi çocuklarımızla beraber yaparız.Hazır meyve suyunu kullanılmamaktadır. mevsim meyvelerinden komposto olarak verilmektedir. Bizler eğitimci olarak sürpriz yiyecek getirmek isteyen ailelerimizden çikolata,şeker vb. asla kabul etmeyiz, isterseniz meyve gönderebilirsiniz şeklinde öneriler sunarız. Yemekhanede çocuklarımızın yediği porsiyonlar sınırsızdır, ne kadar isterlerse o kadar yerler. Tabaklar porselen,bardaklar en sağlıklı olan camdır. Mutfağımız “Beyaz Zambak” belgesine sahiptir ve düzenli olarak denetlenmektedir. Böyle bir denetlemeye ihtiyaç duymadan kurum olarak bu konuda çok hassas olduğumuzu söylemek isteriz. Lavabolarımız yemekhanemiz içindedir. çocuklar yemekten hemen sonra görevli hanımlar ve öğretmenleri eşliğinde öz bakımlarını gerçekleştirirler. Uyku odasına gelince;sadece bu amaç için yapılmış uyku odasında, çocuklarımızın en sevdiği renkler, onların boyuna uygun sağlıklı tahta yataklar (kampet değil,plastik değil) (ki tüm bunlara okulun web sayfasından da ulaşabilirsiniz), yatmadan önce ve kalktıktan sonra özel havalandırma sistemleri otomatik olarak çalışıyor. Uyku odası özellikle aşırı aydınlık değildir ki, çocuklar klasik müzik eşliğinde uykuya geçebilsinler. Eğitim programımız ise her yaş grubunun gelişim özellikleri incelenerek planlanmaktadır. Tüm sportif etkinliklerin rahatlıklar yapılabileceği spor salonumuz mevcuttur. Sanatsal etkinlikler için görsel sanatlar atölyemiz müzik ve satranç eğitimi için özel alanlarımız vardır. Yabancı dil eğitimi ana dilimiz yanında çift dilli eğitim programı olarak alanlarından mezun öğretmenler tarafından günlük yaşamlarına adapte edilerek oyun yoluyla öğretilmektedir.Okulumuzun büyüklüğüne gelince çalışan annelerin çocuklarının tam gün okula devam etme durumunları olduğuı için geniş aydınlık,ferah ve büyük mekanlarda zaman geçirmesinin avantaj olduğunu düşünmekteyiz. Yaparak yaşayarak sorgulayan bireyler yetiştirdiğimiz kurumumuz adına eğitim programımız, yemekhane ve uyku odamızla ilgili olarak eksik yada anlaşılamayan konular varsa sizleri Doburca yada Nilüferköy şubemize bekleriz.

    ÖZEL İLK ÇİZGİ OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARI

    Beğen

    • Söylediğiniz her şeyin doğruluğu tartışmasız gerçek. Uyku ortamı konusu benim fikrim naçizane. Yemek yenen yeri hemen yemekten sonra görmüş olmam sanırım şanssızlık. Program konusunda çok daha eğlenceli ve dolu dolu okullar gördüğüm için İstanbul’ da onunla kıyasladım. Ama yine söylüyorum Bursa’ da ki en iyilerden birisiniz. Takdir edersiniz ki bu benim şahsi blogum ve fikirlerimi yazıyorum. İlginiz ve gayet medeni yorumunuz için -çünkü bunu yapamayanları da gördüm- çok teşekkür ederim. Sevgiyle kalın…

      Beğen

    • Merhaba oğlum bir yıldır İlk Çizgiye gidiyor. Genel olarak memnunuz ufak tefek problemler dışında ama yeni dönemde göndermeyeceğim 3 yaşında 4 yaş sayılıyordu şimdi 5 yaş sayılacak 3.5 yaşında olmasına rağmen bu yüzden de öğle uykusu uyutmayacaklarmış. Öğle uykusu bence hala gerekli ve velinin ne düşündüğü hiç önemli değil bu kurum için. Keşke biraz farklı çözümlere gidilse ama asla bildiklerinden şaşmıyorlar.

      Beğen

      • İstanbul’da bi kaç ornek var ama maalesef orada bile çok değil. Sanırım bu yolda okul öncesi kurumların alacağı çok yol var. Ama ben inanıyorum bu biz bilinçli anneler sayesinde olacak.

        Beğen

  3. Merhaba, Zeynep Anaokuluna uğramanızı tavsiye ederim. Ben de şu anda kızım için 3 yaşında başlayacak şekilde okul araştırmasına girdim. Emre için neden 1 yıl daha geciktirmeye karar verdiniz çok merak ettim.

    Beğen

    • Zeynep Anaokulu ve Egeberk gidilecek yerler arasında ilk sırada. Emre için psikologumuz Ayşegül Hanım’ la ve eşimle birlikte bu kararı aldık.

      Beğen

      • Zeynep Anaokulunu kesinlikle ilk fırsatta ziyaret edeceğim. Gönderen ebevynler çok memnun. Ama önce ikinci miniğimi hayırlısıyla kucaklamam lazım:) Szin için çok iyi olur umarım!

        Beğen

  4. Merhabalar,
    Öncelikli yazınız için teşekkür ederim. Biz de 3,5 yaşındaki kızımız için okul araştırmasındayız. 3 Mart Anaokulu Çamlıca Şubesi, İlk Çizgi ve Çocuk Üniversitesi arasında kararsız kaldık. Bu okulları da ziyaret etme imkanınız oldu mu acaba? bilgi sahibi iseniz paylaşırsanız mutlu olurum.
    Teşekkürler.

    Beğen

    • 3 Mart Anaokulunu tercih eden arkadaşlarım var. Ama ben Emre’ nin özelinde bize uygun olmadığını düşünüyorum. İlk Çizgi’yi de beğenmiştim. Çocuk Üniversitesi hakkında fikir sahibi değilim.

      Beğen

  5. Merhaba
    Mandalina montessori ye çocuğumuzu 1 göndermek gibi bir hata yaptık. Hala odunluk tarafına gidince tüylerim diken diken olur bana orayı hatırlattığı için . 1 yılımız çöpe gitti okula alıştırma dönemleri koca bir sıfır ağlaşan çocuklar bir sınıfta toplatılıyor ve hiç ilgilenilmiyor kendi kendilerine susana ağlıyorlar ve bu 1 ay sürüyor ki benim çocuğum okul bitene kadar her sabah gitmicem diye kalkıyordu. Çocuğu yemeğe alıştırmak koca bir sıfır. Tüm gün birşey yemeden aç geldiğini biliyorum neden yedirmedinz dediğimde yemek istemedi cevabı geliyor. Birde okulla görüşmeye gittiğimizde bir övgüler bir övgüler yok tarhanayı annem yapıyor yok sütünüz bilmem ne köyünden geliyor benim çocuğuma sen bunları yediremedikten sonra ne anlamı var. İngilizce öğretimi koca bir sıfır. Çocuğum mandalinaya gitmeden önce 1 ay helen doron a gitti orada ne öğrendiyse o koca yıl üzerine bir kelime öğretemediler. Sözüm ona çok değişik etkinlik yapıyorlar koca bir sıfır. Çocuk okula geldiğinde soruyorum o etkinliği benimkisi yapmamış öğretmene sorduğumda etkinliğe katılmayı istemedi Allah aşkına 5 yaşındaki çocuğu tavlayamadılar çocuk ne bilsin teşfik edersen sevdirirsen katılır . Sözüm ona psikologları var yıl boyu 2 kere sıra geldi sırayla görüşüyormuş psikolog. Yani 3 ayda bir okula geliyor sırayla görüşüyor dışarda çalışıyor okulda değil. Çok amatörler . Birşey söylediğimizdede hemen ser bir tavır sürekli veliyi suçlu çıkarıyırlar . Haaaa eğerki yalakalık yapıp ta sürekli çiçekler çikolatalar hesiyeker gönderirseniz tamam sizi sever. Okul çok küçük gittiğinizde oturacak yer yok o yüzden gidemiyorsunuz çünkü görüşecek ortam yok eğer yaz ise bahçede kışın gidemezsiniz ikram yok güler yüz yok ağarlamak yok . Benim çocuğuma hiç birşey katmayan bir okuldu. Aman diyorum sakın önünden bile geçmeyin.

    Beğen

    • Yazınızı okuyunca çok üzüldüm. Çocuklarımızın hayatlarında okulla tanısıklıkları böyle olmamamlı ama oluyor maalesef. Biz anne babalara çok iş düşüyor. Bu okulla ilgili hiç yorum almadım ama biz ebevynler tecrübelerimizi birbirimizle paylaşırsak başka çocukları korumuş oluruz. Çocuğunuza çok mutlu olacağı bir eğitim hayatı diliyorum. Sevgiyle kalın…

      Beğen

  6. Merhabalar öncelikle yürekten yazılmış bu yazı için teşekkürler. Bloglarda bu denli açık yazılara ihtiyacımız oluyor. Selvin Öğretmen montessori okulunu araştırma fırsatınız oldu mu acaba?

    Beğen

  7. merhaba, Bursa ya tayinimiz cikti ve oglumuz bu yil anaokuluna baslayacak. Sizin yazdiklariniz bizim icin yol gosterici oldu. Zeynep anaokulu ve Egeberk anaokulu hakkinda bilginiz varsa paylasabilir misiniz acaba?

    Beğen

    • selamlar, onümüzdeki yazılardan biri bu olacak. temmuza yetiştirmeye çalışıyorum. faydalı olabildiysem ne mutlu. Sevgiyle kalın…

      Beğen

Bir Cevap Yazın

