Edirne

1459511909985

Plan yapmak, o günü beklemek, bavul hazırlamak. Seviyorum böyle organize işleri. Yaklaştıkça da heyecan yapıyorum. Aylar öncesinden bilet alıp o günü beklemek beni çok mutlu ediyor. Bazen aksilikler olsa, planlar iptal olsa da bana çok iyi geliyor geri saymak. İşte Edirne gezisi de böyle bir planlamanın sonucu oldu. Talha Uğurluel televizyon programlarında görüp sevdiğim, kitapları ile beni mest eden araştırmacı-rehber-yazar. Koca adamla anlatımına bayılıyoruz. Geçen yıl turlarını araştırıp bize uygun tarihe karar verene kadar kontenjan dolmuştu. 2016 yılında Nisan ayı Edirne için elimi çabuk tuttum. Program belli olunca hemen rezervasyon yaptırdım. Tur ekibinde Emre’de olduğu için sıkı bir plan yaptım. İşte detaylar:

1459511600036

Tur günübirlik olduğu ve İstanbul’dan başladığı için bizim Bursa’dan sabahın nurunda kalkıp ekibe dahil olmamız eziyet olacaktı. Biz ne yaptık, bir gün önceden Edirne’ye gidip otele yerleştik. Otel seçimimizi yaparken merkezi olmasına dikkat ettik. Hem yerinden hem de aile işletmesi olmasından mütevellit Taşhan Otel’den çok memnun kaldık. Odaların büyüklüğü çocuklu aileler için çok ideal. Bahçesinde bulunan mutfağında istediğinizi pişirebilirsiniz. Refikadan aldığım mini piknik ocağı yanımda olduğu için ben ihtiyaç duymadım. Evden çıkarken cuma günü için Emre’nin yemeklerini hazırlamıştım. Cumartesi sabah erkenden kalkıp çorba pişirip yanıma aldım. Zaten tur ekibi Edirne’ye planlanandan bir saat geç geldiği için çok rahat her şeyi yetiştirdim. Hava serin olduğu için buz kalıpları ile 4-5 saat soğuk saklamak zor olmadı. Öğlen çorbayı yemek yediğimiz yerde ısıttım. Uyku sonrası meyve yoğurt yaptık. Dönüş yolunda kek ve hoşafla (hoşaf neden kaynarsa kaynasın içine illa ki vişne katıp kırmızıya boyuyorum) günü tamamladık. Yemek konusu benim için çok önemli, Emre için de sıkıntılı olduğundan bana göre gezinin en zor kısmı sorunsuz geçti diyebilirim.

1459584745933

Tura adaptasyonumuza gelince, iki yaşında bir çocukla böyle bir kültür gezisi çok akıl karı değil dostlar bilesiniz. Hele de Talha Uğurluel gibi bilen, her köşeyi,dağı taşı anlatan biri ile hiç değil! Ayrıca gezi boyu beni çok rahatsız eden bir diğer hususta rehberimiz Talha Uğurluel’in “hadi şurdan bir periscope yayını yapalım” deyip olayı hemen canlı yayına bağlaması çok hoş değildi. Ama üstüne bir de “canlı yayındayız, gürültü yapmayalım” demesi oldukça iticiydi. Gruba çocukla katılmakta bir sorun yok ve oldukça sakin uyumlu olan Emre de nihayetinde bir çocuk ve durup caminin tarihçesini bizim gibi pür dikkat dinlemesi beklenemez. Ve ben para verip bu tura katılmışsam öncelik benim olmalı diye düşünüyorum.

1459585719620

Bunun dışında gezilen yerler, kulaklık sistemi, turun programı gerçekten çok iyiydi. Bir daha böyle bir programa katılır mıyım? Evet, on yıl sonra kesinlikle katılırım:)

1459832315762

Not 1: Talha Uğurluel inanılmaz pöpüler. Bu survıver seven bir millet için çok umutvari. Geçtiğimiz her yerde müthiş bir ilgi ile karşılanıyor. Ve turdakilerden ziyade geziden bu hayranlar memnun kalıyor diyebilirim. Çünkü rehbere siz özel bir soru soracak vakit bulamazken yoldan geçen birinin sorduğu soruya on dakika cevap veriyor. Yemekte bile telefonla konuştuğu için ben Bursa’ya geldiğinde rotaya dışarıdan eşlik etmeyi düşünüyorum. Bir çok Edirne’li bizimle böyle gezdi çünkü:)

Not 2: Kaldığımız Taşhan Otel’in adresi Çavuşbey mah. Ağaçpazarı cad. No:2/3 (üç Şerefeli Cami Karşısı) Edirne İşletme ile ailenin oğlu Orçun Bey ilgileniyor bilginize.

Not 3: Şu ülkede tarihi eserlerin kıymeti bilinmior o malum. Ama Belediyecilikte bu kadar mı zayıf olur. Ve böyle güzel şehirlerin bahtı bu kadar mı nasipsiz…

Not 4: Bu fotoğraflar neden küçük oldu bilmiyorum!!!

Bir Cevap Yazın

