İki Kitap Bir Film

20160109_164418Biliyorum bu yazıyı yazmakta çok geç kaldım. Ocağın ilk haftasıydı Ertuğrul 1890 filmine gittim. Nasıl duygulandım, gururlandım anlatamam. Çok başarılı ve görülesi bir film. Maalesef çok az salonda gösterime girdi. Reklamı yapıldı mı bilmiyorum. Ama kesinlikle daha fazla anlatılmalı, okullarda gösterilmeli, kültür merkezlerinde uzun süre seyircisini beklemeli diye düşünüyorum. Tarihimizin bilinmeyen ama çok dokunaklı bir sayfası var filmin ilk yarısında. Evet ilk yarısı diyorum çünkü ikinci yarıda bir de yakın tarihimizden bir kesit var.

Turgut Özal benim okul yıllarından ilgimi çeken bir siyasi lider. Bir döneme damgasını vurmuş ve ölümü ile ardında bir çok soru işareti bırakmış bu siyasi figürü beyaz perdede görmek beni heyecanlandırmadı desem yalan olur. 1985 yılında Tahran Havaalanının uluslararası sivil uçaklara 24 saat içinde kapatıcağı Saddam hükümetince açıklanınca her ülke uçak göndererek kendi vatandaşını Tahran’dan çıkartır. Fakat Japanya uçak gönderemez. Siyasi tarihimizin “fair play” sayfalarında çok güzel bir anı olan bu olay, Ertuğrul 1890 sayesinde yeniden hatırlanıyor.

Filmden çıkıp eve gelince hemen kitaplığımdaki iki kitabı alıp yeniden kaıştırdım. Biri İhsan Sezai ve İhsan Dağı’nın Kim Bu Özal? kitabı, diğeri de sevgili hemşehrim Sunay Akın’ın Önce Çocuklar ve Kadınlar kitabı. Kim Bu Özal? okul yıllarında okuduğum, bilgi olarak ufkumu genişleten bir eser. Siyasi tarihe meraklı olanların kesinlikle okumasını öneririm. Dili biraz akademik ama yine de sürükleyici.

Sunay Akın ise her kitabında var olan o muhteşem dil ustalığı, gerçeği masal tadında sunumu ile aklımda iz bırakmış. Kitaplığımda neredeyse tüm kitapları olduğu halde olayın geçtiği kitabı bulmakta hiç zorlanmadım. Eğer okumadıysanız mutlaka okuyun.

Not: Flu fotoğrafı ben çektim evet. Valla çalışıyorum, 2016 dan umutluyum!

Bir Cevap Yazın

