Başlarım Şimdi Anneliğe!

20160105_083928

Bu tarz kitapları hem okumayı hem de hediye etmeyi çok seviyorum. Misal daha önce Özge Uzun ya da Feyza Altun’un kitabında olduğu gibi. Benim için okuması çok keyifli oldu çünkü kitapta beni, Emre doğduktan sonra ki halimi anlatıyor. Yine altını çize çize okudum. Bir kısmını da sizinle paylaşmak istiyorum:

*Emre doğduktan sonra eşimle iki gecede bir yataktan zıplayarak uyandık; onu düşerken görüp tutmaya çalışıyorduk! Sonra gece uyanıp nefesini kontrol ediyordum ki bunu da tek yapan ben değilim epeydir biliyorum:)

*Uyku. Bu konuda dertli olmayan anne varsa valla sesini hiç çıkarmasın. Benim ne kadar dertli olduğumu duymayan kalmadı. Oyuncu Anne de öyle. Ama şu denklemine bayıldım: Uyumayan Bebek= Uyumayan Anne ama bu ikisi eşit değildir horul horul uyuyan baba! Ve benim sevgili koca adamım Emre’nin gece mışıl mışıl uyuduğunu sanıp, benim nazar değmesin diye “uyumuyor” dediğimi düşündüğü için bu yakınmalarıma ses çıkarmadan dinlediğini söyleyip beni dumur etmişti.

*Oyuncu Anne kısmen şanslı çünkü üç çocuktan biri uyuyormuş. Ama okurken şunu anımsadım. Emre kilosu az bir çocuk olduğu için gece emzirip emzirmemekte kararsızdım. Uyusun mu uyandırıp yemek mi yedireyim bilemiyordum. Geceleri uyuduğu günlerde vardı yani. Doktorumuza sordum, “ırın, kırın uyandır istersen” dedi. Dedi ya o dakika bitti benim için. Müthiş bir görev bilinciyle hep uyandırıp emzirdim. Aralarada Emre’nin uyanmaları da serpiştirilince çocuk neredeyse kırk beş dakikada bir uyanır oldu.

*Kitapta bir çok fikre bayıldım ama en çok buna; bebek demek pişik demek. Her zaman olmasa da iki yıl da mutlaka bir kaç kez kapınızı çalar. Ve bazen pişik kremleri işe yaramaz. Saf zeytinyağını mutlaka duymuşsunuzdur. Ama sürmek tam bir işkence. Eller, etraf her yer bulaşır. Oyuncu Anne diyor ki, boş sprey şişesi alın, zeytinyağını doldurun ve pıssslayın:)

*Emzik kullanımı hep tartışmalı. Ama ben kullanın derim,o da benimle aynı fikirde:)

*Kolik, ben yaşamdım, Oyuncu Anne de yaşamamış. Yaşayanlara selam eder ellerinden beyin hücrelerinden öperim.

*Doğumu yapacak hastane konusu ki ben de bu konuda daha önce yazmıştım. Doğum yapacağınız hastanenin yenidoğan yoğun bakım ünitesi olmasına dikkat edin. İnşallah sorunsuz, sağlıklı bir doğum yaparsınız ama olasılıkları da gözardı etmemeli. Çocuk doktoruna giderken de soracağınız soruları not edin. Yanınızda biri olursa daha iyi tabi.

*Tabi bir de katılmadığım konular var. Organik konusu ki bu konuyu tartışmayı bile gereksiz görüyorum. Çünkü toğrağa, bitkiye verilen ilacın ,gübrenin farkındayım, tohumun ne olduğunu/olmadığını biliyorum. Nokta.

*Sünnet konusu da çok önemli bir ara bunu ben de anlatmak istiyorum.

*Hem çoğul hem de tek gebelik geçirmiş ve bunları sağlıkla dünyaya getirmiş bir anne olarak yaşadıkları çok komik, ikiz anneleri okusa nasıl güler dedim tanıdığım ikiz annelerini düşünüp:)

*Çalışan anne olmaktan bahsetmiş ki bu konu benim buraya yazma nedenim. Aslında bununla ilgili sayfalar dolusu yazabilirim. Hele bugünlerde yine çok dolu ve kızgınım ama…Şu cümle çok güzel siz de yazın bir yere “sen düşersen, bebek yukarıda kalmaz” unutma.

*Yoğurt makinesine dünyanın en gereksiz icadı demiş ki kesinlikleeee katılmıyorum bence çok faideli bir buluş:) Demek ki neymiş her kör malın bir şaşı alıcısı olabiliyormuş:)

*Antibakteriyel sabunu kesinlikle tavsiye ederim demiş Oyuncu Anne, bense tam tersi kesinlikle etmem. Aşırı kimyasal içermesi,ciltte kalıntı bırakıp tahriş etmesi benim için yeter de artar sebepler.

*Çocuğu mutfağa sokma, yemek yapmaya çalışma demiş Oyuncu Anne, bu mümkün mü? Evde daimi bir yardımcı, akraba eş dost yoksa bu nasıl olabilir ki? Ben Emre kucağımda yemek yapmadığım gün hatırlamıyorum desem…

Katıldıklarım ,katılmadıklarım, güldüklerim, düşündüklerimle iki saatte biten çok keyifli bu kitabı her yeni anneye tavsiye ediyorum.

8 thoughts on “Başlarım Şimdi Anneliğe!

    • Çocuğunuz iki yaş üstüyse yazarın son kitabı daha mantıklı ama bu kitapta okurken çok keyifli. Hem nostalji olur okurken:)

      Beğen

  1. En iyi yaşayan anlar. bizde çok çektik ama uzmaniylakonus adlı site sayesinde derman bulduk. vakit geçirmeden size de öneririm

    Beğen

Bir Cevap Yazın

