Fi, Çi, Pi

20151230_135644

Fi’nin ilk üç sayfası; “Allah’ım nerden aldım bu kitabı, ben şimdi yarım da bırakamam, zaten zar zor vakit buluyorum okumaya” düşünceleri kafamda dalga dalga büyüdü. Sonra bir baktım yirminci sayfa olmuş. Derken nasıl bitti anlamadım. Soranları; sürükleyici ama yorucu değil, beylik laflar var ama edebi değil, kalın ama okunur gibi yorumlarımla iyice şakına çevirdim. Büyük bir heyecanla Çi’yi aldım. Ama tam bir hayal kırıklığı. Çalakalem değil ama özensiz bir dil gibi geldi. Pi’yi okuma konusundaki hevesim Çi’de ki gibi olmayınca biraz ara vermeyi uygun gördüm, Pi yani üçlemenin son kitabı için. Ama çıkılacak iki haftalık tatili, Emre’nin tüm uyku saatlerinin bana kalacak olmasını düşününce hemen sipariş listesine ekleyiverdim. Zaten çekirdek yer gibi kitap okuyan bir insanım:) Ve Pi’de hızlıca bitti. Peki “nasıldı” derseniz, yorum yapamayacak kadar anlamsız bitti desem? Sonu çok kötü, muğlak, son bile denemez. Lost izleyenlerin yaşadığı hüsranı yaşadım:)

Üç cildin geneli ile ilgili fikrin nedir derseniz; belli bir yaş grubunu hedef alıp manipülasyon yaptığı yadsınamaz bir gerçek. İnsanların cımbızla içinden aldığı “güzel” cümleler olsa da genele hakim edebi bir dil yok. Yani Cem Yılmaz gösterileri gibi çıkınca neye güldüğünüzü hatırlamıyorsunuz. Yine de dil olarak Pi’nin diğer iki ciltten ayrıldığı kesin. Bunu da editöre bağlıyorum. Tavsiye eder miyim? Şöyle beni çok yormayacak bir kitap olsun, kafam dağılsın, yolda izde elimin altında dursun derseniz “evet”. Kitap okuduğum saatler çok kıymetli, bana bir şey katsın, okumadan önceki ve sonraki halim değişsin derseniz “hayır”. Tercih sizin:)

 Not: Fotoğraf doğumgünümün hemen ertesinde çekildi. Yani öyle her gün çiçekler alan biri değilim, yanlış anlaşılmasın:)

4 thoughts on “Fi, Çi, Pi

  1. Üçlemenin tamamını okudum. Pişman değilim ama sevmediğimi de söylemem lazım 🙂 Bazı bölümlerde kişisel gelişim kitabı okuduğumu hissettim. Seri kendini okutturuyor, bu konuda başarılı fakat konular çok dağınık. Özellikle Fi’de. Ben tavsiye etmem 🙂

    Beğen

  2. Bende bu seriyi okudum ama çok begenmiştim en azından sisteme yönelik eleştiriler var ve kim olduğumuzu bulmaya sürüklüyor kişisel gelişim kitabı kategorisine dahil edilemez bence

    Beğen

Bir Cevap Yazın

