Lösev Takvimi

20160104_100314

Kendimi bildim bileli sosyal bir insanım. Yıllar geçtikçe, imkanlarım elverdikçe toplumsal duyarlılığın artması gereken her olayda elimi taşın altına koymaya çalıştım. Çocuklarla ilgili konular hep birinci sırada yer alsa da zaman zaman başka konular -mesela engelliler,mesele eski hükümlüler, mesela kadın cinayetleri- birinci sıraya çıktı. Ama Emre’nin doğumu ile çocuklarla ilgili her konu, her sosyal sorumluluk projesi benim için öncelikli. Konu kadın hakları ise ben çocuk gelinler için bir şeyler yapmak için uğraşıyorum. Elbette kadının çalışma hayatındaki sorunları, engelliler, doğa katliamları, hayvan hakları hala ilgi alanımda ama sıralama duygusal olarak değişti.

Neyse konuyu çok dağıttım, toparlıyorum:) Bu yıl Aralık ayında tanıdığım bir çok insana minik hediyeler gönderip içlerine Kızılay’ın Türk Kök Hücre Bilgilendirme Formunu koydum. Ülkemizde Kök Hücre Bankasının kurulumu 2008 yılına denk gelir ki, ben zorla ilk kan veren kişiyim. Bu apayrı hikaye ki bir başka yazımda paylaşırım bir gün:) Benim pek kıymetli dostum ve onun değerli eşi bu hassasiyetime inanılmaz zarif bir hediye ile karşılık verip beni tarifsiz mutlu etti. Fotoğrafta gördüğünüz Lösev takvimi onların hediyesi.

Bu tip yardım amaçlı hediyeler bazen çok özensiz, sırf bağış olsun diye öylesine basılmış, dikilimiş, hazırlanmış objeler olabiliyor. Benim de bir tuzum olsun diyip aldığım fakat kullanmadığım bu tip ıvır zıvır çok vardır. Fakat bu takvime bayıldım. Masamın üstünden on iki ay boyunca bana gülümseyecek çok şık bir masa takvimi. Yıl boyunca gelen giden kişilerden birinin dikkatini çekip bir farkındalık da oluşturursa, oh ne ala!

Arkadaşıma söyledim, her yıl bu takvimden istiyorum diye:) Meğer o da her yıl bir kaç sevdiğine alır hediye edermiş! Listeye beni de aldı, tabi ben de bu takvimden seneye hediye etmek için üç beş kişi için liste yaptım. Liste insanı ben:)

Hediye vermek için özel günleri beklemem, kendi bahanemi oluşturur ve veririm. Siz de bugün güzel ülkeme bir hediye verin. Kızılay Türk Kök Bankasına gönüllü bağışçı olun. Lösemi 2-5 yaş erken çocukluk döneminde en sık görülen kanser türü. Vereceğiniz bir tüp kanla bir çok insanın umudu, gülümsemesi olabilirsiniz. Üşenmeyin, ertelemeyin, bana ne demeyin!

Not: Kızılay’ın çağrı numarası 168, ilinizde Türk Kök için kan örneği alınıp alınmadığını bu numaradan öğrenebilirsiniz. Bilgilendirme broşürünü Kızılay’dan temin edebilir veya şuradan bilgi alabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

