Yeşil Anne

DSC_1726

Yine çooook uzun zamandır bahsetmek isteyip bugüne kısmet bir yazıyla karşınızdayım; Yeşil Anne! Yeşil Anne’den Pınar Abla -İpek Hanım Çiftliğinin sahibesi- sayesinde haberim oldu. Hamileyim o dönem ve her anne gibi öyle market raflarında kolayca ulaşılabilen değil,zor bulunan, uzun araştırmalar sonucu sipariş verilen ürünlerin peşindeyim. Yeşil Annenin hikayesi, deterjan sektöründe kullanılan kimyasallar, son yıllarda tavan yapan alerjik rahatsızlıklar derken hemen bir koli sipariş verdim. Emre’nin ilk giyeceği kıyafetleri Yeşil Anne deterjanları ile yıkadım, ütüledim. İnanılmaz saf, tatlı bir kokusu var yumuşatıcısının. O koku bana her zaman Emre’nin bebekliğini hatırlatacak:)

Gelelim bu deterjanların mükemmel olmayan yanlarına; ilk altı ay Emre’nin hemen hemen her şeyini Yeşil Anne ile yıkadım ama sıvı kakaların pamuklu çamaşırlarda bıraktığı lekeler inanılmaz inatçı! Resmen çocuk mühürünü basıyordu:) Hal böyle olunca yine Yeşil Anne’den leke çıkarıcı siparişi verdim. Leke çıkarıcıyı hemen kullanmak, lekeyi çamaşırda kurutmamak lazım. Yine de aklınızda o malum leke çıkarıcıların etkisi olmasın. Yok illa leke kalmasın, ben dayanamam derseniz durum bu, bilginiz olsun.

Sipariş verdiğimde kargo maliyeti olmasın diye fazla fazla alıyorum. Haliyle iki sipariş arası biraz uzun oluyor. En son sipariş verdiğimde yumuşatıcılarının lavantalıya döndüğünü ve kutularının değiştiğini gördüm. Kutu değişimi çok önemli değil ama önceki yumuşatıcının çok güzel olduğunu ve yenisini hiç sevmediğimi burada belirtmek isterim.

Not 1: Emre’nin altı ayından sonra bu deterjanları kullanmakta çok ısrarlı olmadım. Ama hala renklileri, çarşafları Yeşil Anne ile yıkıyorum.

Not 2: Beyazlarda etkinliği biraz daha artırabilmek için karbonat ve çamaşır sodası da kullanıyorum, aklınızda bulunsun:)

Not 3: Çamaşır suyunu da deneyin ama içinde ağartıcı olmadığı için öyle bildiğiniz çamaşır suları gibi bembeyaz yapmadığını bir yere not edin.

Bir Cevap Yazın

