Hello Kindyroo

IMG-20151111-WA0029

Çoook uzun bir zamandır size Kindyroo’dan bahsetmek istiyordum ama bu ara ısrarla ve büyük bir şevkle bahsetmek istiyorum. Neden mi? Yok öyle bedavacılık öncesini okuyun sonra nedenini anlarsınız:)

Emre yedi sekiz aylıktı. Bir türlü emeklemiyor,her yere kucağımda gidiyor,bir yerde uzun süre durunca sıkılıyor,yere koyunca bensiz bir dakika durmuyordu. Tam bu sırada instagramda -evet yine instagram:)- kindyroo’yu görüp araştırıyorum ve bingo! Evimin çok yakınında Kindyroo olduğunu öğrenip hemen arayıp ve deneme dersi için randevu alıyorum. Şuna tavsiye,buna tavsiye derken ben dört ya da beş kez, daha kayıt yaptırmadan Emre ile görüşmeye gidiyorum. Bu tip yerlerde bilirsiniz ilkinde çok sıcak ilgili bir karşılama,her soruya gülümseyerek verilen yanıtlar olur. Ama sorular ikinci kez sorulduğunda,kayıt yaptırmadan bir kez daha geleyim dediğinizde bir ilgi azalması,bir göz devirmesi,o gün doluyuz sonra gelin sallaması vs. olmaya başlar. Bunu hepimiz bir çok yerde yaşamışızdır. Ama Kindyroo’da tam tersi,sanki tek müşteri benmişim,en güzel bebek Emre’ymiş gibi bir ilgi bir alaka! Sonra noluyor ben hemen kayıt mı yaptırıyorum,hayır. Arabam bozulup uzuuun süre de bozuk kalınca biz ortada kalıp,Ahmet Bey’e -Kindyroo’nun babası:)- “kusura bakmayın” diye telefon edip eve geri çekiliyoruz. Ahmet Bey nasıl nazik,nasıl anlayışlı “olur,ileride görüşürüz inşallah” diyip beni yerin dibine geçiriyor anlatamam. Yani şuraya kadar olanlar benim otuz iki yıllık hayatımda hizmet satın aldığım hiç bir yerde olmuş işler değil,inanın abartmıyorum. Ticaret yapan herkes birincide kibar, ikincide kibar, sonra “Turkish style” bu memlekette. Neyse yine konu nerelere geldi ben Kindyroo’yu anlatacaktım size.

Arabam tamir olunca ben koşa koşa yine Kindyroo’nun kapısını çaldım. Çünkü mevsim kış,çünkü Emre yaşını geçmesine rağmen hiç bir emekleme/yürüme emaresi göstermeyip sürekli aktivite ister halde. Çünkü çocuğuna yalnız bakan her anne gibi ben sevgi patlamaları yaşar vaziyette:)

Ahmet Bey yine inanılmaz kibar bizi karşıladı. Sanki o kadar görüşmeden sonra kayıt yaptırmayan ben değilmişim gibi “yine deneme dersi yapalım isterseniz” dedi. Yok dedim,bu adam Türk olamaz ya da akşam ev diye İsveç’e uçuyorlar herhalde. Ya buna şaşırmam normal bence,tuhaf olan onlar:)

Neyse burayı aşıp artık Kindyroo içeriğinden bahsedeyim. Kindyroo’da dersler yaklaşık bir saat sürüyor. Önce her hafta değişen bir aktivite parkurumuz var. Bu parkur sadece çocukların hoplayıp zıplamaları için değil aynı zamanda ileriye dönük amaçlı,belli kas gruplarının çalışması için de düzenleniyor. Erken çocukluk döneminde doğru geliştirilen el kasları ile ileride kalem tutarken zorlanmamalarından tutun da vestibular sistemi uyararak denge sağlamaya,her yerde -seyahat esnasında- okuyup yazabilmeye kadar uzun yılları kapsayabilen planlamalardan oluşuyor. Bu sadece aktivite parkurumuz için. Sonrasında geçtiğimiz odada ince motor becerilerini geliştirme,renkleri tanıma,sırasını bekleme,paylaşma,kendine ait olana sahip çıkma gibi bir çok şeyi oyunla öğreniyoruz. Peki çocukların derse katılımı nasıl oluyor,biz de gittik ama benim çocuğum hiç ilgilenmedi derseniz işte bizim yaşadıklarımız.

IMG-20150518-WA0006

Kayıt yaptırıp haftada iki gün derslere başladık. Kayıtları aylık değil üç aylık yapılıyor. İlk bir ay Emre’nin uyumlanması epey zor oldu. Kucağımdan inmedi,dersin ortasında meme diye tutturdu,uyuma emareleri gösterdi ki uyku saatine göre ders saati ayarlanmıştı falan falan. Ama bir ayın sonunda derse katılımı arttı. Gruptaki diğer arkadaşları ile ilişkisi şekillenip onları tanımaya başladı. Ve başladıktan bir ay sonra ilk adımlarını Kindyroo’da atarak beni sonsuz mutlu etti. İlk arkadaşlarını Kindyroo’da hayatımıza dahil etti ki Emre’nin arkadaşlarının annesi benim de en kıymetlilerim oldu. Zaten Kindyroo’nun bize kattığı -yani sadece çocuğa değil anneye de çok şey veriyor- en değerli şey kurulan güzel dostluklar oldu. Emre’nin gelişiminde yaşadığım sıkıntıları benimle benzer şeyleri yaşayan annelerle konuşup rahatladım,çözüm buldum. Ders öncesi ders sonrası birlikte vakit geçirip,dertleştik. Kindyroo’nun salonu evimizin salonu gibi oldu. İstediklerimizi Ahmet Bey’e söylediğimizde birlikte istişare ederek çocuklarımız için en iyisine birlikte karar verdik,vermeye de devam ediyoruz.

Ve ta ta taaaam:Bu sene olağan ders akışımıza bir de bilgilendirme seminerleri,anne buluşmaları koyalım dedik. Ahmet Bey yine “olur” dedi. 22.11.2015 tarihinde Bursa Crown Plaza’da İlk 1000 Gün Bebek Beslenmesi toplantısı yapılacak. Duyduğumda nasıl mutlu oldum anlatamam. Çünkü bu toplantıların şehrimizde olması,daha çok anneyi buluşturması çok ama çok kıymetli. Hatırlarsanız hassas anne buluşmasında ben bu buluşmaları daha çok istiyorum demiştim. İşiniz yoksa mutlaka gelin.İşiniz varsa da erteleyin yine gelin:) Ama Kindyroo’yu arayıp kayıt yaptırmayı unutmayın!

Not:Ahmet Bey’in iletişim numarası 0533 269 95 57,bu haftasonu yapılacak toplantıya katılmak için mutlaka kayıt yaptırmanız gerekiyor. Erken davranın yer çok sınırlı zira halihazırdaki Kindyroo annelerinin sayısı epey fazla:)

Not 2: Kindyroo’da sürekli danışmanlık alabileceğiniz pir psikolag da var. Yani bebeğiniz/çocuğunuzla ilgili yaşadığınız sıkıntılarda,aklınıza takılanlarda yardım alabiliyorsunuz. Ve Ahmet Bey’in bu konuyu da bir adım yukarıya taşımak gibi çılgın projeleri var. Hayata geçer geçmez ondan da bahsedeceğim.

5 thoughts on “Hello Kindyroo

  1. Geri bildirim: Bursa’nın Kreş Karnesi | Çalışan Anne Blog

Bir Cevap Yazın

