Kadının Fenni,Derdi ve Dahası…

DSC_2151

Okudum okudukça kendimi buldum.Altını çize çize okudum;güldüm,”evet ya” dedim,söylendim sayfalarda. Aslında kuş kondurmamış ama en yalın hali ile anlatmış ve bu sebepten çok iyi olmuş. Anneliği İzmir’e benzetmesine -ki bence bazen Newyork,bazen Londra,bazen Beyrut ama tartışmasız İstanbul:)- bayıldım.

Eşlerin nasıl canavar olduğu,her işi illa ben yaparım ama mükemmel de olurum havaları,bebekle değişen hayatlar,evlilikler,herkesin her şeyi çok bilmesi akıl vermesi,erkek çocuklarının “pipi”lerinin her an her yerde konuşulacak kadar “normal” kabul edilmesi,çocuğun oynayacağı oyuna dahi yorum yapılması,kadınların birbirine acımasızlığı,kayınvalide terörü,işyeri goygoyları,bir türlü kendimizle barışamamız,çalışan anne sendromu -bence bir sendrom-,nasıl doğum yaptın tripleri,mahalle baskıları,az sonraaa tadında “göreceksin” çığlıkları,mutlu olmayan mış gibi yapanlar,birbirimize dayanışamamız…ve daha bir çok konuyu öyle güzel anlatmış ki!Bir sonbahar ikindisi içilen limonata gibi ağızda kekremsi bir tad bırakıyor okudukça…

Beni en çok çocuk gelinler ve çalışma hayatında kadının durumu üzerine düşünülmüş ve basitçe maddeleştirilmiş çözüm önerileri heyecanlandırdı. Yıllardır anlatmak istediklerimi,üzerine makale yazdığım ama bir türlü yayınlatamadığım fikirlerimi bu kitapta gördüm. Demek ki aklın yolu bir:)

Daha çok insana -kadın ya da erkek fark etmez- ulaşmalı bu ses,bu fikirler. Bunun için söyleşiler,paneller düzenlemeli ve birbirimizi dinlemeliyiz.

Çok güzel bir haftasonu diliyorum herkese…

Bir Cevap Yazın

