Necip Fazıl…

 

DSC_2103Necip Fazıl’ın seveni kadar sevmeyeni de çok. Ama edebiyatseverlerin yadsıyamayacağı bir gerçek varsa o da dilinin güzelliği,üslubun inceliği,anlatımın zarifliği. Kitabını severek bir solukta okudum. Sesleri,renkleri hissettim. Kitabın konusu herkese hitap etmeyebilir ama bazı noktaları özellikle dikkatimi çekti paylaşmak istiyorum.

*Kitap Necip Fazıl’ın hac notlarını ve Türkiye’de yaptığı gezi notlarını anlatıyor. Hacca giderken Türk hacıları hakkında yazdıkları o günden bugüne yani 1973’de 2015’e değişen hiç bir şey olmaması ne acı!

*Suudi Arabistan hükumetine beslediği sempati şaşırtmadı desem yalan olur,kendi inancına ters olduğunu uzun uzun anlatmasına rağmen.

*O yıllarda hacca giden thy uçağının da rötar yapması bugünde rötar olayını aşamamış thy için beni güldürmedi desem yalan olur:)

*Ve hostes kıyafetleri. Necip Fazıl esefle Cidde’ye giden uçaktaki hosteslerin hacıları taşımasına rağmen mini mini etekler giymelerini esefle kaleme alırken bugün kırmızı ruj tartışması yapıyor olmamız da bence ironi.

*Necip Fazıl mürşidim dediği hocasının kabrini ziyaret için Van’a ardından Şemdinli’ye yol olmayan yollardan ne zorluklarla geçtiğini uzun uzun,tatlı tatlı anlatmış. Katlandığı zorlukları acı bir tebessümle okuyorum çünkü bugün o coğrafyada yollar var ama mayınlı,dağlar ulaşılabilir ama tekinsiz. Ne acı değil mi?

Not: Necip Fazıl’ı ilk kez okudum ve gerçekten çok sevdim. En kısa zamanda başka bir kitabını daha okumak için sabırsızlanıyorum. Kesinlikle tavsiye ediyorum.

Bir Cevap Yazın

