Doğuda Zaman

DSC_2120

Geçtiğimiz hafta Emre ile mini bir Türkiye turu yaptık önce Ankara sonra Erzurum. Ankara’da sadece bir gün kaldık. Ardından Erzurum’a uçtuk. Emre ile ikinci uçak yolculuğumuz da çok şükür sorunsuz geçti ama Erzurum günleri için aynı şeyi pek söyleyemem…

Maceralı geçen bu seyahatimizden işinize yarayacak detayları paylaşmak istiyorum,işte başlıyorum:

DSC_2047

Yola çıkmadan hemen önce içi boş poğaçalar ve fındıklı bir kek pişirip yanıma aldım. Ankara’da evde kalacağımız için yeme düzenimizde bir sorun olmayacaktı ama Erzurum’da otelde kalacağımız için kış için hazırladığım mini domates soslarından,makarnalutfen şehriyelerinden,ev yapımı eriştelerden ve annemin tarhanasından bir hayli poşetleyip bavula attım. Benim için en önemli sorun seyahatlerde Emre’nin ne yediği. Tabi ben bu kadar dikkat etmeme rağmen Emre bebesi kiloda hala dibin dibi ama neyse…

DSC_2115

Ve bavulumun en ağır parçası bu yılın harika buluşu refikadan aldığım Nurgaz:) Gerisi bildiğiniz şeyler. Erzuruma sorunsuz bir şekilde varıp odaya yerleşir yerleşmez Emre’ye hemen oracıkta misss gibi bir şehriye çorbası yapıp akşam yemeği için dışarı çıktık. Sabahları kekle kahvaltı yaptık. Öğlen ve akşam yemekleri içinse şehriye/tarhana/makarna üçlüsü ile köşe kapmaca oynadık.

DSC_2117

Otel sezon itibari ile boş olduğu için yemek saatlerinde Emre ile kahvaltı yaptığımız salona çıkıp balıkların karşısında,portatif mama sandalyemizle -ki bence gezenzi annenin baş rol oyuncularından- akvaryuma karşı bol muhabbetle yemeğimizi atıştırdık. Otel çalışanları bize karşı inanılmaz anlayışlı ve yardımseverdi ki bu kadarını gerçekten beklemiyordum. Özellikle kaldığımız oteli yolunuz Erzurum’a düşerse tavsiye ediyorum. Hem merkezi hem bebek/çocuk dostu,daha ne olsun:)

DSC_2121

DSC_2123

Hava yağmurlu da olsa azaldığı anlarda kendimizi sokaklara attık. Çarşıları,etrafta dolaşan insanları ile sanki yirmi yıl öncesinde kalmış bir şehir gibi. Dört yıl önce ilk geldiğimde yerli kadınların -Afrika kabilesi gibi oldu ama doğrusu bu- kıyafetleri beni hayrete düşürmüştü ama şimdi alıştım. Bence Erzurum dönem filmi çekmek için harika bir set olur!

DSC_2125

Her yerde cağ dönerci olsa da yeni açılan “Dayı” beni inanılmaz mutlu etti. Çünkü insan üçüncü gün cağdan sıkılabiliyor:) Dekoru,müzikleri ve nefis pideleri ile -tavsiyem lahmacun- benden tam not -kimin umrundaysa:)-aldı. Yolunuz düşerse es geçmeyin. Ve bir artıyı da yine Emre’yle inanılmaz ilgili olmaları ve herkese yetecek mama sandalyelerinin olmasından aldılar.

Gezilecek yer çok ama hava muhalefeti ve daha önce gezmiş olmam nedeniyle çarşı pazar haricinde dolaşmadım. Ama siz giderseniz öyle çok uzaklaşmadan,İnce Minare,Erzurum Evleri, tabyalar bir solukta gezebileceğiniz yerlerden. Yok ben dağ bayır gezerim derseniz Tortum şelalesi mutlaka görülesi yazın bir kenara.

Sana Not: Kaldığımız Polat Otel yılın belli zamanları çok yoğun olsa da bizim gibi sonbaharı tercih eden gezginler için çok rahattı.

Not 2: Emre’nin çok hafif ve taşınabilir mama sandalyesini hepsiburada.com dan aldım haberin olsun!

Bir Cevap Yazın

