Smoothie Raporu

DSC_1988

21 gün smoothie biteli iki hafta oldu. Araya bir mini Karadeniz turu,koca bir kurban bayramı ve günübirlik İstanbul sıkışınca yazmak bugüne kaldı. Ama anlatmak için sabırsızlanıyorum çünkü değişim inanılmaz. Bu kadar büyük bir farkı kesinlikle beklemiyordum. Ve düşüncelerin hayatı,bedeni ne kadar etkilediğini o kadar iyi biliyorum ki. Sonucun bu kadar olumlu olmasının nedeni sanırım değişimi fark ettiğim andan itibaren inancım da artmaya başladı. Her şey için rapor yazan ben bu durumu da raporlaştırdım. İşte sonuçlar:

*Sabah kahvaltıları inanılmaz pratik oldu. Üçüncü hafta itibariyle meyveleri geceden doğrayıp kavanozladım. Ağzını sıkıca kapatıp buzdolabına koydum. Sabah sıvıları -portakal suyu,süt vs.- ekleyip bızladım.

*Cildim ikinci hafta itibari ile ışıl ışıl oldu. Her ne kadar gün içinde küçük kaçamaklar yapsam da mümkün mertebe şekerden -bu benim için ufak tefek tatlılar ya da çikolata oluyordu- ve beyaz ekmekten uzak durdum. Ama sonuç buna değdi. Smoothieye ara versem de yaşam kalitemi iyileştiren bu alışkanlıklara devam etmeye çalışıyorum.

*Smoothiye ara vermekten bahsettim yukarıda ama bu bilinçli ya da istemli bir tercih değil. Şöyle ki seyahate çıkmamız ve bayramın araya girmesi nedeniyle böyle oldu. Çünkü smoothie ben de kesinlikle alışkanlık halini aldı diyebilirim. Ara verdim dediğim on günde bile mesele İstanbul’a gittiğim gün çantama smootihie yapıp attım. Zaten programın 21 gün olmasının amacı da bu,alışkanlıklar 21 günde kazanılıyor:)

*Ve en güzel haberi en sona sakladım. Göbeğim gitti! Evet inanılır gibi değil ama yıllardır benimle olan göbek yok oldu. Kendimi bildim bileli yani liseden beri göbeğim oldu. Hayatımın hiç bir evresinde kilo sorunu yaşamadım ama o ayvadan karpuza dönen göbek hep varolmuştu. Ta ki smoothieye kadar. Tabi düzenli pilatesinde etkisi vardır ama o etki tam da bu zamana denk geldi. Kilo verdin mi derseniz,amacım kilo vermek değildi ama evet verdim. 1,5-2 kg kadar gitti ve bel çevremde iki santim inceldi.

Peki bundan sonra ne yapacağım? Asıl olay burada başlıyor çünkü tarifler mevsimsel. Benim yeni tariflere ihtiyacım var. Ve Ferin BATMAN’a sorulacak sorularım:

*Tariflerdeki malzemelerden birini bulamadığımızda yerine ikame ne koyabiliriz?

*Spor öncesi ve sonrası smoothiler farklı mı olmalı?Evetse neler mesela:)

*Düzenli beslenme çok önemli ve herkesin her zaman pt ile çalışma ya da bir salona gitme fırsatı olmuyor,siz ne önerirsiniz?

Kendime Not: Yepyeni maceralar peşindeyim. Hayatı organize edip hemen başlamak için sabırsızlanıyorum. En kısa zamanda sizinle de paylaşacağım.

Sana Not: Senin aklına takılan sorular varsa instagramdan yaz bana,bildiğim bir şeyse hemen cevaplarım.

Ortaya Not:Domatesler kış için konservelendi:)

Bir Cevap Yazın

