Hattuşa’da Yaz

DSC_1907

Hayatımda ilk defa iki hafta tatil yaptım. Evet,evet iki hafta. Hem de ders çalışmadan,bir telaşem olmadan. Evet Emre ile tatil pek tatil olamaz ama neredeyse her gün denize girdim,Emre uyuduğunda yemek,ütü,temizlik düşünmeden kitap okudum. Bol bol gezdim,her geçen mısırcıdan gdolu da olsa mısırımı aldım. Güre pazarından aldığımız Bergama tulumuna Güre’li teyzelerin sabah taz taze toplayı getirdiği incirleri katık edip öğle yemeği yaptım. Çok sevdiğim Ayvalık’a Cunda’ya gittim oğluşla. Keyifliydi kısacası. Hatta beş yıldıza on bastı diyebilirim. Ama eksikleri yok muydu,tabi ki vardı!İşte sevabıyla günahıyla Hattuşa’da geçen iki hafta.

*7-21 Ağustos tarihlerine denk gelen devre mülk tatilimiz dönem itibari ile çok popüler olduğu ve tesisin tamamı bitmediği için satın almış olduğumuz devre mülkte değil farklı bir tanesinde konakladık. Bizim satın aldığımız devre mülk üç katlı binanın ikinci katı ama bize üçüncü katı verdiler. Bunu yaparken de son derece “pişkin” -evet pişkin çünkü durumu tanımlayan başka kelime bulamadım- davrandılar. Binalar çok katlı olmamasına rağmen çocukla her gün üç kat in çık -ki bunun elbise değişmesi,yemeği,uykusu derken bu in çıklar ortalama yirmi oldu- çok zor oldu. Binalarda asansör maalesef yok. Ve fizik kanunları gereği ısınan hava yükselip çatı katında yaz sıcağını hissettirdi.Klimalar da bir yere kadar soğuttu.

DSC_1903

*Tesisin içinde geniş yeşil alanlar,bolca zeytin ağaçları olması Emre ile sabahın serinliğinde ve gün sonundan yatana kadar bize koşturma imkanı sağladı ki sanırım Emre için tatilin en keyifli kısmı burasıydı.

*Yüzücü bezlerden ziyade -çünkü bazen hemen girip çıkıp on beş dakika sonra tekrar girmek istiyordu,eee o sürede de onu ıslak bezle tutamazdım,bu ritüel çok sık olduğundan bezle nereye kadar- denize girerken minineosten aldığımız mayoları kullandım. İnstagramda fotoğrafta paylaştım,kesinlikle tavsiye ederim.

*Tesis içinde bir restoran var. Tatilde yemekle uğraşmam diyenlerdenseniz takılabilirsiniz. Ama bırakın seçici olmayı beklentisi en düşük olanların bile beğenisini zorlayan yemekler yapıyorlar. Kullandıkları yağlar,malzeme vs. en kötüsü. Üç beş akşam denedik sonra yemek işini kendimiz hallettik. Emre’ye oradan tabi ki hiç bir şey yedirmedim:) Yola çıkarken mayaladığım yoğurda orada bir ilave yaptım. Yine yola çıkmadan bir kek pişirmiştim ikinci haftada İpek Hanım Çiftliğinin şekersiz kekini aldım,pazardan aldığımız bamyalar,makarna lütfen şehriyelerimiz iki hafta boyunca bize eşlik etti.

*Ne yemek ne konuşmasını bilmeyen personel. Hiçbiri beni gece yarısı on ikiye kadar devam eden müzik kadar mahvetmedi. Evet yanlış duymadınız, normalin çok üstünde bir desibelle sanki düğün salonundaymış hissi veren yükseklikteki ses saat on ikiye kadar devam etti. Haftanın üç günü yoksa dört günü vardı. Tüm şikayetlerime rağmen “sizden başka şikayet eden yok” diyerek bildikleri desibelde devam ettiler. Allahtan Emre gün içinde çok yorulduğu için çok sıkıntı yaşamadık.

*Bir diğer sorun da tesisin henüz tamamlanmaması nedeniyle tüm dönemler satılmamış. Yani satış devam ediyor. Satışı günübirlik bedava tanıtım turları ile yapıyorlar. Böyle olunca gün içinde açık havuzlar,spadaki termal havuz inanılmaz kalabalık oluyor. Ama bizim için sorun olmadı. Çünkü biz Ege’nin masmavi,tertemiz suyu varken havuzu tercih etmedik. Bizim tam aksimize insanlar havuza gittiği için plaj bize kaldı diyebilirim. Bu konuda Hattuşa’nın plajı ve imkanları çok iyi. Soyunma kabinleri,tuvalet,yemek servisi,ulaşım her şey çok başarılı. Bazı günler sabah onda gidip öğleden sonra dörde beşe kadar kaldık. Tatilin en keyifli anlarıydı diyebilirim. Emre minik havuzu,kumdan kaleleri,su şişeleri ile mutlu mesut koşturdu:)

Kısa özeti bu iki haftamızın. Bundan sonra otelde tatil mi? İki kez düşüneceğime eminim:)

 

Bir Cevap Yazın

