Ağız Tadı

DSC_1876

Aslında niyetim her pazartesi 21 gün smoothi denemem ile ilgili size rapor vermekti.Ama hafta öyle acı başladı ki içimden hiç bir şey yapmak gelmedi. Acıdan uyuştum desem? Fotoğarftaki limonlar gibi içim çekilmiş,bitik hissettim,hala da öyle…Kelimeler kifayetsiz. Bizler için hayat bir şekilde devam ediyor ama şehit aileleri nasıl yaşıyor inanın düşünemiyorum. Düşününce içime sığamıyorum. Çok zor çoook…

Yine de size ikinci hafta raporumu bugün vermek istiyorum. Aslında anlatacak çok şey var ama ağzımın tadı olmadığı için,cümleleri de zorlamanın anlamı yok diye düşünüyorum. İnşallah önümüzdeki günler güzel olur da hep birlikte iyi şeyleri paylaşırız;hem kendimiz hem de memleketimiz için…

8.Gün: Tadı harika,güne başlamak haftaya başlamak hatta smoothi programına başlamak için harika bir reçete. Ferin Batman bu işi biliyor. Favori smoothi reçetelerimden biri oldu diyebilirim.

2 su bardağı ıspanak

1 su bardağı süt

2 adet muz dondurulmuş 

2-3 yemek kaşığı kakao

15 adet badem (geceden ıslatılmış)

9.Gün: Geçen haftada dediğim gibi bir ağlatıyor bir güldürüyor Ferin:) Bugünkü smoothiyi pek sevdiğimi söyleyemem. Ama tokluk hissi ve yaşattığı mutluluk aynı. Evinize karpuz bizdeki gibi çok uğramıyorsa ya da şu an olduğu gibi mevsim geçmek üzere diyorsanız alın dondurucuya atın!

2 fincan dolusu ıspanak

3 fincan karpuz

2 fincan böğürtlen/dut/siyah üzüm

2 küp buz/su

10.Gün: Kesinlikle çok lezzetli,sebebi içinde vişne olması ve çilek bulamayıp yerine kırmızı anjelik ikamesi yapmam!

Yarım muz

6 çilek

1 avuç kiraz ya da vişne

2 yemek kaşığı yoğurt

1 çay bardağı süt

2 küp buz

11.Gün: Bakınız yine çok bayılmadığım bir reçete.Ananası meyve olarak çok sevmeme rağmen smoothide pek yıldızımız barışmadı diyebilirim.

2 fincan ıspanak

1 fincan doğranmış ananas

1 fincan kiraz/vişne/böğürtlen

250 ml soya ya da badem ya da bildiğimiz süt

1 çay kaşığı tarçın

DSC_1961

12.Gün: Enfes bir reçete.Geçtiğimiz hafta içinde “beş adet badem” olan tariflerde bademleri dişe gelir şekilde ezip bardağın üstüne koyuyordum sunum güzel oluyordu. Hem de beş badem iki bardakta hiç ağıza gelmez bari iki üç yudum dişime dokunsun diyordum. Kesinlikle yanılmışım,smoothiye çok güzel bir doku ve lezzet veriyor kesinlikle malzemelerin içine katıp bızlayın!

5 adet çiğ badem

1 orta boy kabuklu elma

1 küçük muz (dondurursanız daha iyi)

1 çay bardağı süt

1 çay bardağı yoğurt

1 çay kaşığı tarçın

13.Gün: Yine bir ananaslı tarif. Çok merak ediyorum herkes benimle aynı fikirde mi?

1 kupa fincan dolusu ananas

2 kupa fincan dolusu ıspanak

1 limon

Yarım avakado

! bardak soğuk su

14:Gün: Yine bir pazar ve kaçamaklarla dolu bir gün.İşin kötüsü ne biliyor musunuz? Haftanın en güzel en tok tutan smoothisi bugüne denk geldi.Çünkü içinde şeftali var:) Keten tohumu ya da chia hangisi kullanırsanız kullanın beş dakika sütle bekletin.

2 şeftali

1 muz

1 çağ bardağı süt

2 yemek kaşığı yulaf ezmesi

1 küçük fincan portakal suyu

2 tatlı kaşığı keten tohumu ya da chia tohumu

Programa ikinci hafta tam anlamıyla adapte oldum ve değişimleri hissetmeye başladım diyebilirim. Ve kilo sorunum olmayıp etraftanda “nee diyette misin yoksa” sesleri yükselmese belki daha yüksek bir yüzde ile uyabilirim. Çikolata,tatlı,paketli ürün yemesem de arada gelen ikramları geri çeviremiyorum. Pişman mıyım?Hayır. Buna rağmen Ferin Batman’ın dediği değişimler gözle görülür hale geldi. Ama ayrıntılı raporu haftaya vereceğim.

Porsiyonların iki kişilik olduğunu,reçetelerdeki meyvelerin mevsim itibari ile tezgahlardan çekildiğini unutmayın. Size tavsiyem haftalık programa bakıp alış veriş listenizi hazırlamanız. Çürüme ihtimali olan meyveleri porsiyonlayıp dondurmanız. Mesela avakado,muz,erik,vişne,incir,karpuz benim alıp dondurucuya attıklarım arasında. Zaten Ferin Batman’ı takibe aldığınızda ya da programına dahil olduğunuzda mutlaka mevsim sebze meyveleri ile uyumlu tarifler verecektir.

Ve son bir tavsiye daha, 13.gün tarifinde yer alan limonu bızlamayın,suyunu sıkın. Limonun beyaz kısımının acısı ve çekirdekleri smoothiyi acılaştırabilir. Yok ben severim içerim derseniz,afiyet olsun efendim!

 

Bir Cevap Yazın

