Hassas Anne Buluşması

DSC_1964

Tatil öncesi elimde olmayan sebeplerle işte ipe un sermiştim.Tatil sonrası çok hızlı dönüş yaptım ama işlerde aynı yoğunlukta beni kovalıyor.Bu yoğunlukta sevgili arkadaşım @aslıyurttaşaraz bana hassas anne Bursa’ya geliyor dediğinde bir düşünmedim desem yalan olur. Ama hızlıca karar verip,bir boşluk bulup bu toplantıya gittim. Çok da iyi yapmışım.Sizleri de unutmadım küçük küçük notlar aldım. Bakın toplantıda neler konuştuk ve ben neler gözlemledim.

*Hassas anne çocuğumuzu birden fazla doktora götürmemizi ve senede bir kez kan tahlili yaptırmamızı öneriyor. Birden fazla doktor kısmına katıldığımı pek söyleyemem.İyi bir doktor bulup,ona güvenip yola devam etmeli. Tabi ki ciddi bir sorunda birden fazla doktora götürmeli ama bunun haricinde gripti,ateşti doktoruma güvenip tavsiyelerine uymayı kendi ruh sağlığım için daha uygun buluyorum.Bilmem siz ne dersiniz?

*Bebeklikten başlayıp çocukluğa giden yolda düzen disiplinin ne kadar önemli olduğunun hassas anne de altını çizdi.Bu konu bence de çok önemli. Emre’ye doğduğundan beri uyku,yemek konusunda mümkün mertebe bozulmamasına azami dikkat ettiğim bir düzen kurdum.Büyüdükçe bu düzen,rutin konusuna sürekli yenileri ekleniyor.

*Yediklerimiz konusuna değindik ki artık beni biliyorsunuz bu konuda ne kadar “takıntılı” olduğumu.Çocukların yanlış beslenme yüzünden yaşadığı sıkıntıları,erken ergenliğe girmelerini vs. konuştuk. Özellikle tavuk ve yoğurda değindi Ece Hanım. Tavuğu Emre’ye hamileyken yememeye başlamıştım.Emre doğduktan sonra da sadece güvendiğim yerlerden gelen tavukları yedim ki onun da sayısı iki ya da üçtü sanırım.Doğal beslenmiş bir tavuğu bulmak neredeyse imkansız.Bursa’ya ilk geldiğimde Orvital markasını -bu markayı Kantin’in sahibesi Şemsa Denizsel‘den biliyorum,o alıyorsa tamamdır- aramış fakat perakende satış yapmadıklarını öğrenmiştim.Daha sonra Migros’larda var denildi ama ben evimin yakınlarındaki hiç bir Migros’ta da bulamayınca vazgeçmiştim.Ta ki dün bu konu açılana kadar.Ece Hanım organiktedarikçim adlı internet sayfasında Orvital marka tavuğun satışının yapıldığını söyledi. Benim için günün en önemli bonusuydu diyebilirim.

*Koşulsuz sevginin öneminden,çocuklarla birlikte isteyerek oyun oynamanın,oyun oynarken illa bişeyler öğretmek yerine birinci önceliğin sadece oyun oynamak olduğundan bahsettik

*Mükkemmel anne olmaya çalışmamaktan,hepimizin kızgınlıkları,öfkeleri sevinçleri vs. olabileceğinden,bunu bilerek anne olmaya devam etmeye kendimizi hırpalamamamız gerektiğinden bahsettik ki biliyorsunuz bu konuda benim de mükkemmel anne sendromu diye bir yazım var. Okumadıysanız lütfen okuyun,okutun:)

Bunların dışında evde çocuklarla nasıl daha iyi vakit geçirebiliriz diye @etkinlik annesinin önerileri oldu. @aşçıanne yemekler konusunda bir kaç öneride bulundu ama söylediği çok çok önemli bir şey vardı;bulaşık makinesinde kullandığımız deterjanlar.Aslında bu da çok uzun bir yazı konusu olabilir.Deterjan konusunda evde kendi deterjanımızı yapmamızı önererek çok kolay bir tarifi paylaştı:2 ölçek limon tuzu,1 ölçek çamaşır sodası,1 ölçek karbonat.Ayrıca çok güzel bir yazıda aşçı annenin sayfasında mevcut,lütfen okuyun.

DSC_1965

Toplantı boyunca güzel ikramlar vardı.Toplantı sonrası üretim yeri Mudanya olan Radoha Kefir ve sabunları bize hediye ettiler.Kefirle pek aram yok ama sabun ilgimi çekti.İçeriğinde palm yağı ve sadece kefir olduğu söylense de aaçıklamada hoş kokusunun doğal çiçek özlerinden almaktadır yazısını okuyunca kafam biraz karıştı. Ve neden zeytinyağı değil de palm yağı? Açıklama kısımında egzama kaşıntı,ciltte döküntüye iyi geldiği yazıyordu.Şu ara yine hem başımda hem de cildiminin bazı yerlerinde yine o nedeni bilinmeyen kaşıntı yavaş yavaş ben burdayım demeye başladığı için kullanmaya kara verdim.Size sonucu yazarım.

Bir sonraki buluşma nerede nasıl olur bilmiyorum ama bu tip etkinliklerin daha fazla olması,aynı gemide yol aldığım annelerle daha fazla görüşmeyi canı gönülden arzu ediyorum. Belki de bu konuda ben de elimi taşın altına koymalıyım ne dersiniz?

Bir Cevap Yazın

