Hastane Çantası

yaz gelsin1Geçenlerde bir arkadaşımla kahve içip yaz için planlarımdan bahsediyordum.Onunsa yaza dair planları apayrı çünkü Ağustos ayında ailelerine bir minik katılacak! Bana “hastaneye giderken yanıma ne alsam,neye ihtiyacım olacak?” diye sordu. Herkesin ihtiyacı farklı olsa da aklınızda bir fikir olması için kendim için hazırladığım çantayı sizlerle paylaşmaya karar verdim.İşte benim çantamdakiler;

Emre için yanıma hiç bir şey almadım çünkü hastaneden bir şey getirmememizi,bebeğin ihtiyacı olan her şeyi vereceklerini söylemişlerdi. Ama nolur nolmaz diye evde “gerekebilir” diye bir çanta yapmıştım. İşte o çantaya iki body,iki tulum,bir tane alt-üst takım,başlık,eldiven,battaniye ve 8-10 adet bez koydum. Siz de yaz ayı içinde doğum yapacaksanız tulum ve alt-üst takımdan ziyade body sayısını iki üç adet artırın.Ama olayı da çok abartmayın,hastanede mahsur kalmayacaksınız:)

Kendim için aldıklarıma gelince,pijama konusunda her kafadan bir ses -hayret değil mi,başka konularda herkes hemfikir olurdu aslında:)- çıkıyordu!Kimisi kesinlikle gecelik gibi olmalı derken bir taraf kesinlikle alt-üst takım öneriyordu.Bir grup önü düğmeli olmalı derken diğer taraf kesinlikle askıları çıkarıp takılabilen -ki bunlar adına kurulmuş bir sektör,gece elbisesinden bozma pijamamsı gecelikler ve fahiş fiyatlar var- gecelik olmalı da olmalı diye diretiyordu. Yine annemin öğüdünü dinleyip herkese kulaklarımı tıkadım,kendi iç sesimi dinledim.Bir gecelik bir de alt-üst pijama koydum çantama.Bir de sabahlık ekledim.İşin pratik kısmına vakıf olduğumda yani hastanede kaldığım iki gün zarfında şunları tecrübe ettim.Odalar inanılmaz sıcak ve gelen gidenden de zaten size bir daral geldiğinden sabahlık çok gereksiz.Gecelik mi alt-üst takım mı derseniz bu tamamen sizin rahatınızla alakalı.Yani ister normal ister sezaryen doğum yapın açık yaranız olmayacağından ikisini de giyebilirsiniz,tercih sizin.Geriye ne kaldı askıların çıkması,çocuğu rahatça emzirmeniz.Bunun içinde saçma sapan geceliklere dünyanın parasını ödemeyin.İlk iki gün çocuk yol yorgunu, sizde de boyut atlamanın rehaveti olacak.Uzun süreli emzirme maratonu hastanede başlamaz büyük olasılıkla ama başlasa da içinize çamaşır giymeyeceğinizden -doktor ve hemşireler tavsiye etmiyor- içinde rahat edeceğiniz,sizi sıkmayan,rahat bir pijama ve gecelik kafi.Ama bulursanız önden düğmeli bir model ilerideki günlerde işinizi çok kolaylaştırır,bende söylemesi.

ÇAMAŞIR

Evet pijama konusu hassas ondan bu kadar yazdım.Gelelim diğerlerine.İç çamaşırı olarak yanınıza sadece külot alın ama öyle tek kullanımlık falan değil normal pamuklu külot.Ve bunları yine bir beden büyük almanızda fayda var.Doğum sonrası yoğun kanama olacağı için kullanacağınız bezlerle rahat edersiniz.Bezlerinizi kendiniz alacaksanız eczanelerde ve bazı büyük marketlerde satılan hasta bezlerinden alabilirsiniz.Çantanıza atlet de koyabilirsiniz ama emzirme sütyenine ilk etapta gerek yok.İlerleyen günlerde ya da doğum yapmadan önce yaz için emzirme sütyeni kış içinse emzirme atleti mutlaka alın.En az üçer tane almanızı kesinlikle tavsiye ediyorum.

Hem doğum öncesi hem doğum sonrası yürümeniz gerektiğinden yanınıza mutlaka sizi rahat ettirecek terlikler alın. Atacağım zaten üç beş adım demeyin,biraz süslü olsun demeyin. O adımlar başkaları için üç beş ama sizin için kilometrelerce olabilir:)

Detay gibi gelebilir ama yanınıza çorap,tarak,dudak nemlendiricisi,deodorant,göğüs ucu kremi -bu apayrı bir yazının konusu- ve krem mutlaka alın. Ben çok üşürüm ya da işim garanti olsun derseniz hırka ya da sabahlık da alın.

Not 1:Bebek için ilk üç ay ne almalı ile ilgili yazımı şuradan okuyabilirisiniz.

Not 2: Bu konu uzar da uzar sormak istedikleriniz instagram hesabım @calisananneblog dan bana sorarsanız hemen yanıtlayabilirim.

Not 3:Hastanede giyerim diye aldığım tüm pijama ve gecelikleri oysho dan aldım,hala da severek kullanıyorum,tavsiye ederim.Etraftaki acayip bir sürü gecelik, pijama furyasından ve fahiş fiiyatlardan beni korudukları için de teşekkürü borç bilirim:)

Not 3: En kısa zamanda göğüs ucu kremi ile ilgili bir yazı paylaşıp,yaralarımla nasıl başa çıktığımı anlatacağım!

Not 4:Şu ikinci resme bayılıyorum.Bir gün çamaşır odası ya dagiyinme odası olan evim olursa duvarına asiciim.Buradan paylaşıp evrene mesaj yollamak istedim:)

 

Bir Cevap Yazın

