Yaz Telaşesi

Nihayet güneş yüzünü gösterdi. Ama bir kapıdan geçer gibi bir anda kıştan bahar geçtik! Şikayet değil de baharları seven biri olarak bu duruma üzülmüyor değilim. Emre’nin pek üzüldüğünü söyleyemem. Çünkü güneş demek Emre için dışarıda saatlerce oynamak demek,havanın geç kararması ile o park senin bu park benim koşturmak demek. Saatlerce dışarıda kalınan bu saatler için onu tok tutacak,yolculuklarda yanınızda kolayca taşıyıp “ne yedirsem diye düşündüğünüzde” hemen çare olacak harika bir tarifi sizinle paylaşmak istiyorum. Hem çok besleyici hem de doğal olan bu tarifi Emre sekiz aylık olduğundan beri ona yediriyorum. Niye daha önce paylaşmadın demeyin daha ancak sıra getirebildim:)

DSC_1566

Tarifte kullandığım malzemelerin tamamının organik olmasına ne kadar dikkat ettiğimi söylememe gerek yok sanırım. Bu konuda beni eleştiren çok insan var. Eleştiriler genelde şu şekilde oluyor: Nereye kadar böyle devam edecek? Cevabım çok net: Gittiği yere kadar:) Bir diğeri çok maliyetli değil mi? Hayır çünkü bunlar tek öğünlük değil ve uzun vadeleri fayda zarar analizini yaptığımda kesinlikle ben kardayım. Çünkü doğal olan gıdaların bağışıklık sistemine ve gelişimine çok faydası olduğunu biliyorum. Peki her şeyde mi organik yediriyorsun derseniz. Elbette bu mümkün değil. Ama ne kadarı elimden geliyorsa diyip bu konuyu kapatıp tarife geçiyorum.

Malzemeler:

1 çay bardağı tam buğday unu

1 çay bardağı buğday ruşeymi

1 çay bardağı tam pirin unu

1 çay bardağı tam irmik

60 gr ya da 4 yemek kaşığı tereyağ

Unların tamamını yapışmaz bir tavaya döküp altın rengini alana kadar kavuruyoruz. Atesi orta kısık yapın ki unlar birden yanmasın.Tatlı tatlı renk alsın,un kokusu çıkıp nefis kokular mutfağı sarsın:) Rengi dönünce tereyağını ekleyip hızlı hızlı karıştırın ve altını kapatın. Ilınınca ağzı sıkıca kapanan -tercihen kelepçeli- bir kavanoza koyup, buzdolabına kaldırın.

Not 1: Malzemeleri İpek Hanım Çiftliği ve @makarnalütfen den alıyorum.

Not:2: Tarifi sevgili arkadaşım @niliozlem den almıştım ve Emre 8 aylık olduğundan beri bazen yoğurduna bazen yemeğine katıp yediriyorum. Böylelikle eczanede satılan kutulu bir ürün kullanmayıp her yemekte tahıl tüketmesini sağlıyorum.

Not 3: Buğday ruşeymi ve irmiğin çocuk gelişimi için faydalarını buraya yazsam sayfalar yetmez.Siz iyisimi bir zahmet açıp okuyun:)

Not4: Hazırladığım bu karışımı bir ay kadar buzdolabında saklıyorum. Her dışarı yemeğe çıktığımda ya da bir gecelik kaçamaklarda mutlaka yanıma alıyorum!

2 thoughts on “Yaz Telaşesi

  1. Merhaba,
    Az önce bu tarifinizi uyguladım. Bir kısmını cam kavanoza koydum. Tavada kalan 2-3 kaşık karışıma da kaynar su ve bal ekleyerek irmik helvası gibi kızıma yedirdim. Çok hoşuna gitti 🙂 Yalnız aklıma takılan bir soru var. 1 ay dolapta sakladığınızı yazmışsınız, tazeliğini/besin değerini kaybetme, bozulma gibi bir durum olmuyor mu acaba? Kavrulmuş/pişmiş yiyecekler dolapta da olsa 1 ay dayanmaz gibi geldi bana. Ölçüleri yarıya indirip yaparsam içim daha rahat edecek sanırım 🙂

    Beğen

    • Benim bir ay hiç kalmıyor:)Besin değeri konusunda açıkçası bilgi sahibi değilim.Ama tadında bir değişim olmadığını söyleyebilirim.Denemenize ve kızınızın beğenmesine çok sevindim.Afiyet olsun!

      Beğen

Bir Cevap Yazın

