AŞI OLUYORUZ!

DSC_1495Emre ön dört aylık oldu.Aşı kitapçığımızdaki sayfalar yavaş yavaş doluyor.Sağlık Bakanlığı’nın aşı takviminde olan aşıları hepimiz biliyoruz.Ben asıl olmayanlarla ilgileniyorum.Rota virus ve meningokok Sağlık Bakanlığı’nın aşı takviminde olmayıp doktorlar tarafından yapılması ısrarla istenen aşılar.

DSC_1490Piyasa fiyatları da bir hayli fazla olan bu aşıları neden yaptıryoruz,yan etkileri var mı?Ben uzman olmadığım için işin teknik kısmı ile ilgili yazmayı uygun bulmuyorum.Fakat doktorumuza çok güvendiğim ve yaptığım araştırmalarda da –özellikle rota virüs- aşı yaptırmayanların çok ağır hastalığı geçirdiklerini okuyunca hiç tereddütsüz yaptırdım. Son yıllarda seyehat imkanlarının artması ile yurda giren çıkan insan çeşitliliği de arttı.Biz de gezmeyi seven bir aile olduğumuz için bu aşılarla Emre’yle gezerken içim daha rahat.Size de tavsiyem çocuğunuza yapılan her aşıyı iyi araştırmanız,doktorunuzdan detaylı bilgi istemeniz ve aşıların fiyatlarının sizi caydırmaması.Unutmayın hastalığın tedavisi daha maliyetli ve yorucu!

Not:Eminim –ve umudum- önümüzdeki beş yıl içinde Sağlık Bakanlığı bu iki aşıyı da aşı takvimine alıp tüm çocuklara ücretsiz yapacak!

Sana Çok Önemli Not:Bebeğinin aşı kitapçığını ya da kartını çok özenle sakla.Eğer aşıları Aile Hekimine yaptırıyorsan aşı kartını yedekle.Aynı aşıdan iki kez olma ihtimalini ortadan kaldırırsın.Olur mu öyle şey deme,oluyor:)

Bir Cevap Yazın

