Lohusalık

2792DBEmre ile doğumdan sonra sadece bir gece hastanede kaldık.Ertesi gün evdeydik.Hastanede de evde de ziyaretçimiz eksik olmadı,sağolsunlar.Fakat biz bu kadar ziyaretçi kabul edebilecek durumda mıydık?Bence hayır.İlk kırk gün çok özel.Annenin bambaşka bir dünyaya taşındığı,hayatın ritminin yavaşladığı ya da hızlandığı ama mutlaka değiştiği,mutluluğun ete kemiğe büründüğü,uykusuzluğun tavan yaptığı o günleri yabancılarla paylaşmak ben dahil bir çok anneyi aslında memnun etmiyor.İşin garip tarafı konuştuğum herkes benimle aynı fikirde olsa da ben dahil lohusaları ziyaret etmeye devam ediyoruz!Tuhafız biliyorum ama kendime notlar aldım bakalım sen ne düşünürsun;

Lohusa ziyaretinin hasta ziyaretinden farkı yok bence.İster normal ister sezeryan doğum olsun anne çok yorgun ve hassas olduğundan bu ziyareteleri kısa tutmalı,kadınlar gününe,ev toplantısına dönüştürmemeli.

“Bebek nerede?Uyansın illa görücem,ben babasının küçüklüğünü de bilirim” gibi abuk istekleri olan misafirleri uyaracak kimse yoksa,yeni anne de söyleyemiyorsa olabildiğince nazik bir dille bu saçma sapan isteğin uygunsuzluğunu anlatın.

“Anneye sütün var mı,çocuk emiyor mu?” gibi manasız sorular yöneltmeyin,yöneltilmesine müsaade etmeyin.

Lohusanın yanında gündemin kötü olaylarından yada elli sene önceki lohusaların başına gelen talihsizliklerden bahsetmeyin, bahsedilemesine müsaade etmeyin.Mazaallah duygu patlaması karşısında şok olabilirsiniz.

Not 1:Aslında bu yazı uzar gider ama ben uzatmak istemedim.Sizin var mı şikayet ettikleriniz?

Not 2:Resim Pascal Champion’a aittir.

Bir Cevap Yazın

