Kim Ne Kadar Uyur?

DSC_0627Kafamı en çok kurcalayan sorulardan biriydi.Biliyorum bütün çocuklar uyurken büyür ama acaba Emre yeterince uyuyor mu?İşte bu sorulara yanıt ararken şu cevaplarla karşılaştım.Her bebek farklı olsa da aşağı yukar rakamlar olarak bir yerlere not alın siz.

 

Uyku Süreleri

0-1 ay 19-21 saat

2-3 ay 16-18 saat

4-6 ay 15-16 saat

6-9 ay 13,5-16 saat

10-12 ay 13-15 saat

13-24 ay 13 14 saat

 

Uyanıklık Süreleri

0-1 ay 50-60 dakika

1-2 ay 1 saat-1 saat 15 dakika

2-3 ay 1 saat-1,5 saat

4-6 ay 1,5 saat-2 saat

7-9 ay 2,5 saat-3 saat

10-12 ay 3 saat-4,5 saat

13 ay- 5-6 saat

Emre iki aylık olduğunda akşam saat 20:00 civarı odamıza çekilip ışıkları loş hale getirdim.Emzirip yatağına yatırdım.Bende kitabımı alıp uzandım.Bu saatten sonraki tüm uyanmalarında oda da kalıp ışığı hiç açmadım.Ta ki sabah olup gün ışıyana kadar.Gün ışığıyla birlikte odadan çıkıp perdeleri açtık ve güneşin doğduğunu hissetmesini sağladım.Henüz çok küçük olsa da gece gündüz farkını kavrayabilmesi için gece olduğunda ışıkları hep azalttım.Gündüz uykularını salonda ona aldığımız Nuna Leaf koltuğunda geçirdi.Ama gece uykuları kesinlikle beşiğinde ve yatak odasındaydı.Bu rutine bir hafta birlikte devam ettikten sonra kendisi devam etti.Ara ara yanında kalmam gerekse de sıkıntısı geçince –hastalık,diş vs.- kendisi bensiz devam edebildi.

Emre on bir aylık oldu ve şu aralar günde iki uykusu var.Öğlen uykusu saat on bir civarı oluyor ve ortalama bir saat sürüyor.Bazen iki saate çıkabiliyor,nadiren de olsa.Uyku saati de yarım saat ileri geri değişebiliyor.Bir de akşamüzeri yarım saat-kırk beş dakika bir şekerlemesi var.Son bir hafta elimizde olmayan nedelerden uyku saati sekizden dokuz-dokuz buçuklara kaydı.Bu durum Emre’yi çok huzursuz,gün içinde mutsuz yaptı.En kötüsü de sabah altıda uyanmaya başladı.Yani ne kadar geç yatırırsan o kadar geç uyanır sözü yalan,uyku uykunun mayasıdır sözü çok doğru.Dikkatinizi çekerim ilkini çocukların düzenini kendilerine benzetmek isteyen zamane ebeveynleri söylemişken ikincisi evrensel bir atasözü olarak yüzyılladır biliniyor.Dikkate almakta fayda var.Sizin uyku durumunuz ne?

Bir Cevap Yazın

