Emre’yle Gezmeler Vol.6 Tatil Başlasın Asos

IMG-20140816-WA0022Ve tüm kış hem kendim hem de Emre için hayalini kurduğumuz deniz tatili hazırlıklarına başladım.Her zamanki gibi liste yaparak bavula neyi koyup neyi koymadığımı kontrol ederek ilerledim. Zira bebekle bavul hazırlamanın ne kadar da kolay olduğunu(!) anneler iyi bilir.Yine kara yolunu tercih edeceğimiz için mesafe olarak çok uzağa gitmeden sakin bir kıyı aradık kendimize ve bulduk.

Benim daha önce gitmediğim Asos – Behramkale bu yıl ki deniz tatilimiz için ilk durağımız oldu. Dört gün olarak planladığımız seyahatimizde takdir edersiniz ki Emre’ye bol bol çamaşır ve bez aldım. Emrenin denize girmesi için şemsiyeli bir kayık/oyuncak alsak da  güneş ışığına maruz kalması kaçınılmaz. Doktorumuzun da tavsiyesi ile Bıodermanın elli koruma faktörlü güneş sütü ve güneş sonrası bakım sütünü de alıp bavulumuza attık. Gelin görün ki denize gidene kadar şapka almak aklıma gelmedi.Siz siz olun listenize şapkayı da eklemeyi unutmayın.Ek gıdaya geçtiğimiz için bir de yemek sorunumuz vardı. Günde iki öğün katı gıda yiyen Emre’ye sabahları gezen tavuk yumurtası yediriyorum. Ama tatilde bunu bulmak pek mümkün olmadığından –yanımda götürüp haşlatmak aklıma geldi ama abartmama kararı aldım- oteldekilerle idare ettik.İlk gün -yani yolculuk öncesi- sabah erken kalkıp yumurtasını haşlayıp yoğurduna karıştırdım. Sonra termos çantamıza buz kasetleri ile yerleştirdim. Ayrıca dört gün boyunca yetecek kadar mayaladığım yoğurdu da yanıma aldım. Yine gevelemesi için kendi pişiridiğim tuzsuz ekmeği de yiyecek çantamıza sıkıştırdım. Emre’nin akşam yemeği olarak tatil boyunca meyveli yoğurt vermeyi planladığımdan cam rende ve kendi bahçemizin meyvelerini de yanıma aldım. Araç içi oyuncak durumunu kontrol edip,bir kısımını değiştirdim.Malumunuz bebeklerde aynı oyuncaklardan bir süre sonra sıkılabiliyor. Telefonumda ninni uygulaması,full şarj,bolca deniz kum güneş hayali ile yola çıktık. Yaklaşık dört saat süren keyifli bir yolculukla kalacağımız Troy Otel’e vardık.Troy Otel sade,az müşterisi ve kendine has plajı olan –bu ikisi tercih nedenimizdi- eski bir otel.

Sabah erkenden uyanıp Emre’yle şöyle bir sahile uzanıp geldikten sonra kahvaltımızı yapıp uyuduk.Size tavsiyem bebek arabası kullanarak tatile çıkacaksanız alt kattaki odalardan rezerve yaptırmanız ve bunu da özellikle oteli arayıp belirtmeniz.Otelde sadece kahvaltı olduğu için öğlen ve akşam yemekleri için yakın yerlere giderek etrafı da dolaşma fırsatımız oldu.Dolaşırken maalesef etrafın bebek/engelli arabası için ne kadar uygunsuz olduğunu bir kez daha üzülerek anladık.Çok yüksek beklentimiz ve değişik taleplerimiz olmadığı için otelden memnun kaldık.Personelin güleryüzü,denizin çarşaf gibi olması da memnuniyetimizi kat kat artırdı diyebilirim.

Kendime not1:Yaz bitse bile çantamın en dibinde muska niyetine bir şapka attım.

Kendime not2:Nolursa olsun seyahat ütümü yanımda ayrımamaya karar verdim.