Çocuk Gelişimi İçin Okuduklarım

kitaplarKitaplar hayatımın vazgeçilmez parçası. Emre doğmadan önce hamilelik,bebek bakımı,çocuk gelişimi ile ilgili bir çok kitap ve makale okudum. Bunlardan birkaçını beğendiklerim ve beğenmediklerim olarak sizinle paylaşmak istiyorum.

Hamileliğim ilk aylarında Ayşe Öner’in Hamilelik,Doğum ve Bebek Bakımı kitabı elimden düşmedi diyebilirim.Özellikle doğuma ilişkin kısmını aylar öncesinde ezberlemiştim!Kursuna katılmayı çok istememe rağmen zaman bir türlü uyuşmadığından olmadı.Ayşe Öner konusunda çok tecrübeli bir hemşire. Beşiktaş’ta verdiği kursların yanı sıra bir çok ünlü isme de doğum koçluğu yapmış bir isim. Kesinlikle okunası bir kitap.

Hamileliğimin ilerleyen zamanlarında çocuk gelişimi ve psikolojisi üzerine de kitaplar okudum. Bunlarda en beğendiğim Sinem Olcay Kademoğlu’nun Merhaba Bebek kitabı oldu. Uyku ile ilgili kısımını hala okuyorum:) Sinem Olcay Kademoğlu tüm kariyerini çocuklar üzerine yapmış uzman bir psikolog.İstanbul’da bu alandaki çalışmalarını İstanbul Parenting Class da yürütmeye devam ediyor.Bir üç yaş çocuklar için yazdığı Annenin Rehberi adlı bir başka kitabı daha var.Ama ben Merhaba Bebek’in daha amaca yönelik bir kitap olduğu fikrindeyim.

Prof.Dr. Sabiha Paktuna’nın Çocuklarla Doğru İletişim kitabını da okudum.Ama dilini sevmedim.Çok karmaşık nerede başlayıp bittiği belli olmayan konudan konuya zıplayan bir kitap.

Vee doksan küsur basım yapmış Pedagog Adem Güneş’in Çocuk Terbiyesinde Doğru Bilinen Yanlışlar kitabı.Kitabı almadan içeriğine göz attığımda beni gerçekten çok heyecanlandıran “evet işte bu soruların cevaplarını öğrenmeliyim” dedirten bir kitap.Ama kitap bittiğinde de hala soruların cevapları ortada yoktu.Yani bana göre balon diyebileceğim bir kitap maalesef.Her bölümün sonunda ihtiyaç duyarsanız bir uzmana danışın (Sinem Olcay Kademoğlu’nun Annenin Rehberi kitabının bir çok yerinde de benzer sorun var),her çocuğun durumu ayrıdır gibi bir açıklama olacaksa kitabı niye yazdınız demeden edemiyorum?

DSC_0613 kitaplar11Nur Eda Kasap Süslü’nün Çocuk Eğitiminde Oyun Dili kitabını ise mut-la-ka okunacaklar listesine alın derim.Özellikle bir yaş üstü çocuğu olan herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum.Hem okurken öğreniyorsunuz hem de kendi çocukluğunuza dönüp düşünüyorsunuz.Olumsuz pekiştirmeler,çocuğu desteklemek ama şımartmadan nerede durmak gibi bence bugünün çalışan annelerinin en büyük sorunlarına yanıt veriyor.Kendisi de çalışan bir anne olduğu için bizim halimizden gayet iyi anlıyor.

Şimdilik bu kadar olsa da kitaplara dair listelerimi paylaşmaya devam edeceğim.Herkese iyi okumalar!

Bir Cevap Yazın

